GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



29 december 2007

Nyårskarameller!

Som utlovat snodde jag denna lista från Sandra. Tadaa:

Nyhet: Well, denna blogg??
Kärleksögonblick: Humm .. När min nära&kära vän Hårdrocksskatan säger snälla saker till mig, som att hon blir ledsen när jag säger dumma saker om mig själv och bara vill krama mig och tala om för mig hur fin och bra jag är. Då blir jag mycket glad. I övrigt är det väl när jag och Satanistkatten gosar och sover ihop, för inte fan har jag någon manlig, kukförsedd KÄRLEK i mitt liv. Tyvärr.
Känslor: Är något jag verkligen propsar på. Känslor, känslor, känslor, följ dina känslor - känns det bra är det bra, och tvärtom.
Seger: Well .. Min nya lön?? Eahh ..
Nu vet jag!!: Min kamp mot mina inre demoner som vill få mig att tycka så illa om mig själv som bara är möjligt, som trackar ner på allt som är jag BARA för att det är jag och som ständigt skall intala mig att jag är ful och fel och oduglig. Jag SKALL vinna!!
Plats: Min nyrenoverade lägenhet!
Vardagsmys: Humm .. Alla mina skönhetsbehandligar på vecko-, tredagars- och dagsbasis: Ansiktsmask, hårinpackning, nagelmålning, ansiktspeeling, kroppsscrub, manikyr, pedikyr, badkarsbad osv osv osv. Jag är väldigt nitisk med sådant.
Helglyx: Oh please, jag jobbar på ett rullande 3-3-schema, jag har inga helger varje helg som andra. Men det är väl badkarsbad var sjätte dag, när jag gått av tredje natten. Fast det där är så fjantigt, lyxa skall man väl göra när man känner för det? Det gör jag.
Jo, nu vet jag en sak - att få sova om nätterna och vara ledig om dagarna. UNDERBART!!!
Flopp: Jag vet inte .. Milismannen ?? Även om vårt sexliv definitivt är en flipp. Hell yeah!
Maträtt: Allt lätt- och snabblagat, gott och nyttigt med mycket proteiner i. (Jag hatar att laga mat.)
Dryck: Vatten, te, varm choklad (muscovadosocker och kakao) och ibland kaffe.
TV-program: Grey's Anatomy och Miami Ink.
Skor: Högklackade pumps, högklackade stövlar, högskaftade högklackade stövlar! Men oftast blir det mina svarta dödskalleförsedda sneakers - detta jävla väder som är alltså ..
Plagg: Klänningar och kjolar!!! Svarta linnen (hopplös jävla produkt) och överlag är alla mina kläder svarta!
Stillikon: Om jag måste välja: Miss Dita von Teese - the woman, the myth, the legend.


Men överlag inspireras jag av vad- och vem som helst, som mitt huvud sedan förvandlar till något mitt.
Accessoar: Armband, diadem, hårband, bälten runt midja/höft, VÄSKOR, skor och PARFYMER.
Väska: Just nu, och antagligen ett bra tag framöver: En svart, stor lackväska som man kan bära både i lång rem och i handtagen.
Make-up: Tonvis med svart, vattenfast eyeliner!!! Till det antingen lite rouge och knallöda läppar, eller mycket rouge och neutrala läppar. Jag är mycket blek i hyn, and proud of it.
Träning: Herregud, ingen alls =(. Jo, ett lamt försök till det i november, men det sket sig då jag blev sjuk. Men i mig vilar en träningsmaniac.
Resa: Ingen alls. I sommar anno 2008 skall jag och Hårdrocksskatan ge oss ut på charter, om solhelvetet sviker ett år till.
Drink: Men snälla. Jag är för hård för drinkar. Tequila!
Lyx: Har vi inte gjort det här en gång redan?
Butik: H&M, Shock och diverse (tusentals) webshoppar.
Parfym: Chocolovers av Aquolina och Never Lonely av Demeter. ÄLSKAR chokladparfymer!!!
Sysselsättning: Nattjobb.
Premiär: Ny jävla blogg, ju!!!

Lägger till några:

Favoritfärg: svart, svart, svart, leopardmönstrat, knallrött och prickigt.
Saker att köpa anno 2008: 20håls Dr. Marten's, en massa kjolar, klänningar och långklänningar, och någon korsett. Utöver det skall det betalas tillbaka kreditskulder (snart klar, igen), tas bort hår med laser och sparas pengar till rhinoplastik. Och utöver det skall det göras en sak som jag velat göra i 13-14 års tid. Nu äntligen är tiden mogen .. Vad jag vet. Men mer om det sedan! (Och så festivaler och spelningar, förstås.)

Nu är min lasanjjj klar!

Inga kommentarer: