GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



29 december 2007

Well ..

Nu är klockan 12.11 och jag är .. Inte jättetrött, men fan inte lika pigg som jag var när jag vaknade kl 02.58 imorse. Well, i ärlighetens namn längtar jag nu bara efter min säng och att få lägga mig för natten .. Igen. Och få sova!!
Men innan dess skall saker avklaras. Jag skall duscha och sådant förstås, men vad jag egentligen borde göra är att gå ut med sophelvetet (-na; de är flera stora, onda berg), ta en sväng bort till tvättstugan på hemvägen, sminka mig, åka till stan och köpa en försenad julklapp, dikta lite om den och andra försenade julklappar, skicka iväg ett grattis-sms och sedan vara pigg, kåt och glad inför mötet med Milismannen. Men nä. Jag orkar inte. Jag är inte lika pigg längre som sagt; bevisligen eftersom jag var så arg över att regnet hindrade mig från att göra saker förut, men nu regnar det ju inte längre .. Men nu är jag ju: So? Och så visslar jag lite, bara för att understryka nonchalansen och icke-låtsandet om det för stunden snäppet mindre dåliga vädret. .. Yeye, gäsp.

Inga kommentarer: