GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



30 januari 2008

Jag&Martin Timell.

Efter att på i stort sett HELT egen hand ha fixat 98% min lägenhet HELT själv, ända ner till varenda list, har luften nu gått ur mig för att fixa de där sista 2%. Somehow lyckas jag plötsligt aldrig ta mig dit jag behöver, jag lyckas inte ta tag i att kontakta Ikea en sista gång, jag har ingen lust att köpa den sista skvätten målarfärg för de sista sakerna som skall målas - trots att jag verkligen ser fram emot, t ex, mina leopardmönstrade soffbord to be - och det sista som skall ställas i ordning. Plötsligt är det inte längre lustfyllt att lägga ner pengar, tid och energi på mitt hem. Det är väl i och för sig inte sååå konstigt att man till slut lessnar ( även om jag nu gärna skulle flytta till ett annat ställe och göra om allt jag gjort) och bara vill bli färdig. Särskilt när man är så nära!

Hur som helst. Nyss fick jag ändå lite energi och tog tag i den nedre skohyllan i min hall, som sett alldeles för sorglig ut på sistone. Jag har liksom haft aaaningen för många par stövlar på den, så den hade liksom råååkat börjat krokna aaaningen mycket och dessutom hotat att dra gipsväggen med sig .. Hehe. Så nyss plockade jag fram piskan och gav hylljäveln en omgång. Den skulle bara våga pipa nu!
Så här blev resultatet:

( Vet inte hur bra det framkommer här; färgen i min hall är klarröd, Ferrariröd.)

När jag har mina skolådor uppstaplade på detta sätt, kommer hyllan ingenvart. Att jag inte tänkt på det tidigare!
Jag orkade till och med putsa alla stövlarna och ett par pumps med sådant där 'skyddsfett' .. Ooh, credit till mig.


Lägg särskilt märke till de otroligt dööcoola skorna längst ut .. Who's da man!?


Nu är jag helt slut; skall bara lägga upp en auktion på Tradera


(hittade ett par pumps jag aldrig använt i en av lådorna)
och sedan blir det bums i soffa med förhoppningar om lite TV-underhållning .. Men den uteblir nog, känner på mig det. TV-utbudet är ju allt annat än lysande sisådär 6 dygn 23 h av veckan ..


Just det! Hall-Buddha och Satanistkatten hälsar!




Oh ja, vänligheten bara lyser ur ögonen ..


5 kommentarer:

Anonym sa...

men det var ju en smart lösning faktiskt, tror nog det får plats mer skor på den ytan än vad det hade gjort i en vanlig skohylla :)

puzz

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Catya.

Ja, faktiskt. Och i 'värsta' fall kan jag ju plocka bort alla stövlarna från hyllan och bara stapla skolådor med pumps. Dessutom finns det ju plats för sex lådor till där stövlarna under lådan nu står.
Jag kan få plats med hur många skor som helst ju! :D

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Under hyllan .. Under HYLLAN nu står och inte 'under lådan nu står'.

Anonym sa...

Den dolda infästningen på de hyllorna är idiotisk ur hållfasthetssynpunkt, det blir alldeles för mycket horisontell kraft på skruvarna i väggen men drar man rejäla gipsexpanders så håller det.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Nu tror du att du är jävligt smart, va? :P
Jag HAR rejäla expanderskruvar i .. Men jag har även flera par tunga stövlar, det var det som höll på att bli mitt (men främst hyllans och den kassa gipsväggens) fall :)