GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



20 februari 2008

A BEAN ON MY SCENE.

Jag hade tänkt gå ut och gå efter frukost .. Men eeeeeeeehh, de där bönorna alltså .. De där som jag la i blöt i går kväll. Jag visste ju att de skulle koka länge, men det blev så påtagligt när jag satte dem på spisen någon timme efter frukost, efter att ha läst att de skulle koka i 1-1.5 h (sojabönor) och 1.5-2 h (kikärter) .. Hehehe. Så det får bli lunch kl 13 och promenad kl 15, ca.

Jag sov så underbart i natt! Precis som allt annat känns så bra i mitt liv just nu, kändes även läggandet i går kväll underbart .. Att äntligen få lägga sig och vila, efter allt jag gjorde och kände igår .. Jag sov så skönt, hela natten fram till 07, då klockan ringde. Drömde två lustiga drömmar efter varandra, med uppvak emellan .. Dröm #1 följde med till dröm #2, det blev typ att jag återberättade den för någon som en händelse .. Lite coolt!
Råkade dock visst somna om en stund efter att ha stängt av larmet, något timme eller så .. Men det gjorde inget!

Nu skall jag sätta mig i soffan och läsa en bok fram till lunch. Hade velat göra mig en kopp te, men tre av fyra plattor är upptagna och .. Tja .. Bönorna skall få vara ifred!


Ps. Det skall dock sägas att sojabönor är de bönor jag tycker allra minst om av alla bönsorter jag smakat. Men nu råkade jag hitta en påse i skafferiet i går och på den vägen är det. Jag behöver ju inte köpa fler! Ds.

Inga kommentarer: