GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



21 februari 2008

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Det där med namnändringen förstörde verkligen hela min dag. Direkt efteråt tuggade jag sönder skinnet på mina läppar och inom en halvtimme hade jag huvudvärk .. Nu är jag bara nere och skittrött - även om jag varit effektiv, duktig och realistisk och insett att det inte är sådan jävla fara egentligen. Pengar har jag ju och detta är något jag verkligen vill, så jag kan betala för det en gång till .. Men ändå, visst är det onödigt att betala 3000:- när det med rätt blankett skulle ha räckt med 1500:-! Men det som gjorde mig allra mest ledsen och besviken är tiden. Jag har väntat så länge på detta, fem veckor har det tagit allt som allt och de här två senaste har jag bokstavligen kastat mig över posten varenda dag - dels de dagar jag sovit efter jobbet och gått upp på eftermiddagen och dels de dagar jag varit ledig och hemma - då har jag bara väntat på posten och tänkt att Åh, hoppas att jag får besked i dag!. Och så kommer brevet äntligen .. Och så blir det så där! Snacka om jävla antiklimax!!! Här hade jag för en gångs skull övertygat mig själv om att vara positiv, att våga tro på att det skulle gå bra .. Och så blir det så där! Nu måste jag antagligen (har ej fått svar på mitt mejl än, de kanske kommer att vara schysta?) vänta så där en gång till, och denna gång kommer jag att gå omkring och vara nervös och inte våga tro att det kommer att gå bra osv osv. När jag istället i detta nu kunde ha börjat ringa runt till alla jävla företag och andra jag måste anmäla det till, överlycklig över mitt nya efternamn! När jag om några dagar kunde ha stegat in hos Polisen och ansökt om ett nytt leg och kontaktat GU om kurserna jag vill tenta av. Men nej, minst en månad till måste jag vänta. (Och tänk om det inte alls blir godkänt? Tänk om det helt vanliga efternamnet är skyddat av någon jävla lag eller skit?)

Men men, jag om någon är inte för det där Tänk om och Det kunde ha varit; nu är det inte så och därmed basta. Jag blev bara så HIMLA besviken - men det är bara att bita ihop, ta nya tag och vänta en gång till. Jisses, det hade ju varit värre om jag hade fått besked om att jag hade HIV eller något, och vad är en månad av ens liv? Eh, ingenting. Egentligen. Det hade gärna ha fått gå bra, men nu gjorde det inte det. Denna gång. Om någon annan vågar tro på att det kommer att gå bra nästa gång, får ni gärna hålla tummarna. Det är ändå ett helt vanligt efternamn, varken något särskilt eller, mig veterligen, skyddat av några lagar eller någon upphovsrätt. Håll tummarna, ni som vågar!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Inte sjutton kan de väl kräva att du ska betala igen bara för att du skickat fel blankett! Det är ju helt sjukt om du inte antingen kan få tillbax de pengarna du redan betalt på fel blankett som du ändå inte fått nåt för eller att de kan överföra de till den nya på nåt sätt.

Agneta - My Nail Mania sa...

Håller tummarna! Sitter själv och funderar på ett namnbyte och har gjort så i många år. Kanske får jag fingrarna ur nån dag....

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Jessica.

Tyvärr är deras 'regler' sådana att de inte betalar tillbaka pengarna, utan pengarna är till för att bekosta deras behandling av ens ansökan .. Vilket också är anledningen till att jag tror att jag kommer att få betala för en ny ansökan (eller snarare en helt LIKADAN ansökan, fast på den andra av två möjliga blanketter) - de har ju redan 'ansträngt' sig och därmed 'förbrukat' mina första pengar ..
Sick, jag vet!

Det är det jag hoppas på, att de skall gå med på att överföra de pengarna till blankett nr 2, att de skall vara lite SCHYSTA - då det ju är EXAKT likadan ansökan, bara på ett nytt papper. Och efternamnet är så vanligt att de egentligen direkt borde kunna säga 'OK, vi kan godkänna detta namn' eller 'Nej, vi kan inte godkänna detta namn'. De har ju redan behandlat min ansökan en gång och dessutom är det ett HELT VANLIGT NAMN - måhända inte namnet 'Svensson' eller 'Johansson', men fan inte långt ifrån .. :(

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Hon.

DÅ FÅR DU SE TILL ATT VARA RIKTIGT JÄVLA SJUKT STENSÄKER PÅ ATT DU FYLLT I RÄTT BLANKETT INNAN DU BETALAR IN NÅGRA PENGAR!!!
.

Bara ett tips, grundat på min omfattande erfarenhet av allehanda djävulskaper ;)

SixesAndSevens sa...

vad ska du heta då? nåt coolt? tror inte att du kommer berätta det, men man kan ju försöka tjata...

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Six.

Absolut inget coolt, spännande, avvikande eller annorlunda alls - jag har haft nog med ögonbrynshöjande och repetitioner med mitt nuvarande efternamn. Lite peace, quiet and simplicity skulle sitta finfint, så håll nu tummarna för att det går igenom!!! (Tack :) )

Anonym sa...

Fan vad surt!!! Jag vet ju ditt nuvarande efternamn och det är ju lite långt och krångligt:)Förstår vad du menar med ögonbrynshöjande sjukt att det är så! Lite nyfiken på vad det nya blir:) Hoppas verkligen att du slipper betala igen men myndigheter är ju som de är.. Hoppas du får en underbar helg gumman! Kram!!!

Anonym sa...

Här håller vi tummar, tassar & tår!

Känner igen det där alltför väl - finns det bara en liten yttepyttedetalj som gör att det kan strula till sig, så visst fan gör det väl det. :o/

Kramar till dig & Satanistkatten!

Anonym sa...

Oj, jag har missat nå intressant här =) vad ska du ha för nytt efternamn?? =)


sjävkalrt är du en av mina närmaste bloggvänner =) kram

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandy.

Ja, precis! Jag hatar det efternamnet så mycket att du inte kan tänka dig! :s

Du får gärna hjälpa till att komma på något nytt :)

Cinsel.

Ingen tid att vara ledsen nu, hjälp mig att komma på ett nytt!! :)

A.

Tackelitack! (Det var väl det jag trodde, hehehe ;) )

Jag vet inte vad jag skall ha för ett nytt efternamn, hjälp mig komma på ett!! Kram!