GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



3 februari 2008

Nattligt babbel.

Kvällsmål:



Jag la mig för att sova kl 00 (hade borstat tänderna redan 22 - vilket spännande liv jag lever), men icke. Jag låg i sängen och skrev och skrev, sedan räknade jag på min ekonomi - för 17e gången i ordningen .. Sedan blev jag hungrig och där ovan är jag nu. Yoghurt, banan, solrosfrön (fågelmat, haha) och kakao.
Jag verkligen älskar kakao! Helt sjukt gott och dessutom helt späckat med antioxidanter, riboflaviner och små lyckomolekyler .. Nja, riboflaviner hittar jag nog bara på, men de andra två Jajamän!.

En sak jag tycker är roligt (om man nu får tycka att sådant är roligt) är 'lyxfågelfrön'. På sidor där de säljer knark benämner de marijuanafrön som fågelmat .. Lyxfågelfrön. Och uppmanar folk å det mest seriösa att kolla så att det inte börjar växa marijuana i fågelburen .. Och skulle det göra det skall man slänga det. HAHAHA, det är ju hysteriskt roligt. Kan tänka mig hur de sitter och garvar där på knarkredaktionen Haha, grabbar kolla, nu skrev jag 'Kolla NOGA så att det inte börjar växa', hahahaha! Och alla bara HAHAHAHAHA!!!. Hahaha, det är fan humor på hög nivå.

Nu sitter jag här och lyssnar på The Clash och Black Rebel Motorcycle Club.





Äsch, lita inte på mig - jag kan ingenting om musik. Seriöst. Båda låtarna jag lyssnar på nu hörde jag på radion, nämligen P3 Rock. De första låtarna jag någonsin hört med respektive band. Jag kände faktiskt till dem sedan innan, båda bandens namn hade jag hört. Men jag hade aldrig lyssnat på någon musik med/av dem. Och så är det ALLTID med mig. Jag känner till att band existerar, jag may or may not be interested av att höra dem, jag kanske till och med är MYCKET intresserad .. Men det blir bara inte av. Där ser ni. Så lita inte på mig när det gäller musik.
Visst, jag hade kunnat spela svår inför er nu och droppat att Här sitter jag och lyssnar på The Clash och är så jävla cool som lyssnar på ett kultband. Men nej, här är vi inte coola. Här är vi ärliga mot varandra. Eller jag mot er, vill säga. Jag är ärlig och jag är ful, hahahaha.

Nä, ärligt talat. Jag tycker inte att jag är ful. Jag kan helt seriöst och helt ärligt säga att jag INTE tycker att jag är ful. Jag tycker verkligen inte det.
Och det är ganska coolt och väldigt stort för att komma ifrån någon som skytt sig själv som pesten. Det är därför jag upprepat skriver det nu. Det är ganska coolt och väldigt stort för att komma ifrån någon som i bästa fall kunnat tillstå att Visst, det finns människor som tycker att jag är snygg, bra och/eller skitbra. Det fanns det och har alltid funnits, och så långt kunde jag sträcka mig. Men nu är jag där att jag på fullt allvar och helt ärligt kan säga och TYCKER att jag verkligen inte är ful. Jag ser mig själv i spegeln och tillstår Fan, jag ÄR VERKLIGEN INTE FUL.
Tror ni att jag annars skulle ha 'kunnat med' att publicera bilder på mig själv där jag emellanåt ser ut som fan och lite till?

fuck you, anonyma kommentator; ful är du säkert själv. God natt!

Ps. Och på tal om Babel ('babbel', se rubriken) råkade jag slå på det i dag. Det gick i repris på SVT2 och Åsa Linderborg var med. Jag ÄLSKAR Åsa Linderborg. Det är hon som är kulturskribent på Aftonbladet och det är hon som nyligen har skrivit Ingen äger mig, om sin arbetarklasspappa som eventuellt var alkoholist, jag minns inte precis just nu. Jag skall köpa den boken, men jag är för snål så jag väntar tills den kommer ut i pocket. Jag kollade Adlibris.se tidigare i kväll, men nej. Jag vet inte varför jag älskar henne så mycket, men det har att göra med hur jag uppfattar hennes personlighet, hur jag tror att hon är, hur hon verkar vara och hur mycket jag älskar sättet och den slags personlighet som hon just verkar ha.

Och vet ni, sista saken nu .. När jag gick upp för mitt kvällsmål råkade jag, bara råkade, glänta ut genom fönstret .. Vitt. VITT!!! Jag som sa till mamma tidigare i dag Skulle det börja snöa NU, då DÖR jag. Jag kommer att dö. Undrar om man skall stå vid sitt ord nu?

Men nu regnar det, så det verkar finns hopp om återställandet av ordningen! Ds.

Pps. Inget av detta var ens meningen. Jag skulle bara anteckna lite inför ett inlägg i morgon. Detta inlägg. Hejsan, hoppsan - nu slapp jag det. God natt peeps! Dds.

Inga kommentarer: