GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



14 februari 2008

This inlägg is brought to you by Sun Enterprise.

God morgon, god morgon, kära Bloggsverige! Hur mår ni i dag? Jag mår susen, superduper. Det är en underbar morgon, och den började med en ännu underbarare pre-morgon. Jag har nämligen varit uppe sedan guds tid 05 i morse! Underbart är det, jag älskar morgnar!

Nä, jag driver inte med er. Som nattjobbare som på senare tid känt sig fed up with mörker och nätter, kan jag inte tänka mig något underbarare än dagsljus och solsken (det sistnämnda har varit en favorit länge). I går kväll somnade jag ca 22.30 och i morse var jag vaken 05.05. Liite tidigt och jag hade tänkt somna om, men sedan blev jag hungrig och på den vägen är det. Tre amerikanska pannkakor senare (jag hade tänkt inkludera en proteindrink, men den fick bli magsäcksutrymmebortprioriterad) är jag glad som en liten lärka. Liiite seg på grund av nattens chillpill, men det går över. Förra veckan gick det bort med kaffe, det kanske jag skulle testa i dag med?



Utsikten från mitt vardagsrumsfönster kl 06.30.


Utsikten kl 09.

Frukosten var avklarad kl 07.30 och resten av morgonen tillbringades i TV-soffan med Nanny Fran och Vakna med The Voice på femman. Det sistnämnda var faktiskt jätteroligt och tvärtemot min förmåga att i reklampausen alltid tappa bort det jag tittar på kom jag på mig själv att återvända alla (båda?) gångerna. Well, nu är programmet slut och likaså denna morgon.


Frukosten.

Vet ni vad jag önskar mig? Ett dagjobb som skulle börja kl 10. Tänk att kunna åka till jobbet nu, när man är utvilad och pigg och redo för en ny dag?! En dag med solsken, D-vitamin och vårfeelings. Det vore faktiskt jätteroligt - förutsatt att man hade trevliga arbetskamrater förstås. Det är faktiskt det viktigaste.
Och en ljus lokal, gärna panoramafönster :)
Men nu, time for eye liner.

Inga kommentarer: