GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



14 februari 2008

Två saker många människor saknar vett/vetskap/erfarenhet att uppskatta:

* Nattsömn. Att få sova om natten och vara vaken om dagen, en regelbunden rytm. Att få uppleva dagsljus inte bara ibland, utan varje dag.
* Avsaknaden av magproblem. Ett liv som inte går ut på att tyda hur magen mår i dag, om och i så fall vad den vill/tänker ställa till med - där magen bara är ännu en kroppsdel. Att kunna bajsa utan att behöva tänka på/undra om man kommer/inte kommer att få göra det just denna dag, varför och vad man kan göra åt saken. Om det är bälgavattendags, mölamatdags eller hjälpmedeldags.* Eller blir detta ytterligare bara en jävla dag med 'enbart' smärta, där man kommer att få springa på toa typ tio gånger för ingenting? Dagar med mjukt, fint och gåravsigsjälv-bajs är lätträknade. Ett liv utan magont!

Hela mitt liv koncentrerar sig kring min IBS-mage. Och det ser ut som att jag inte kommer att få bajsa i dag .. Heller.

Många av er där ute, ni vet inte hur bra ni har det.


*Allt som oftast blir man (jag) dock bara så trött och förbannad att man (jag) tänker Fuck it. Skit i att bajsa då, jävla skitmage. Skitsystem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

har som tur är inga större magproblem idag men brukade spy av min förstoppning förut. det var lite hemskt.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Rana.

Åh fy, stackars dig! =(
Bra att det är bättre i dag, vad skönt!!