GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



7 april 2008

BÄTTRE, BÄTTRE, MEN BRA, BRA?

Tillståndet jag befann mig i när jag kom hem i morse går inte att förklara. Jag var så trött; så trött som jag tror att ingen någonsin varit, kommer att vara eller ens kan föreställa sig hur det känns. Jag var så trött att varenda tand i munnen smärtade.
Kl 07.20 kom jag hem och kl 07.45 sov jag i min säng - endast avklädd, inga tänder borstade, inget smink borttaget. Jag bara dog. Som att blåsa ut ett ljus.
Sex timmar senare vaknade jag, och redan känner jag mig som en ny människa. Jag minns inte senast jag sov hela s e x timmar efter en jobbnatt. Nu skall jag äta frukost för att sedan använda upp mitt sista badkarsbadlager, bestående av en liten chokladbadkaka och den resterande biten av en nötbadkaka. Sedan skall jag bara ligga i min soffa hela resten av dagen, läsa någon bok om jag känner för det, se på TV om det finns något värt att se på och bara allmänt v i l a. Slutligen skall jag inte minst begrunda det faktum att jag äntligen skall tatuera mig i morgon, något jag i morse brydde mig lika mycket om som en hög med intorkad bajs. Eller lika lite.

Vid den här tiden i morgon .. Ja, jävlar!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ooooiiiihhh!! :o)
Vad spännande med tatueringen!
Hoppas vi får se nån bild sen!

Längtar till nästa gång jag har pengar till att fortsätta mina projekt, men just nu känns det lika avlägset som liv på andra planeter...

Lycka till!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Cinsel.

Tack, tack!! :) Klart att det kommer bilder, självklart! Jag vill ju ha en massa avundsjuka, hehehehe ;)

Ps. Du får väl prioritera ;)

Anonym sa...

Ibland finns det tyvärr inte utrymme för sådana prioriteringar. :o(

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Cinsel.

Nä, jag vet :(:(
Får hålla tummarna för framtiden!! :)