GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



7 juni 2008

Aktiv och trött. Trött pga aktiv, trött efter aktiv ..

I dag har jag varit skitduktig, det skall ni veta. I går kväll ställde jag in allt jag hade planerat denna helg, både Hårdrocksskatan och Jazzen (tänker även nobba Militären, när han frågar om vi skall ses i morgon). Denna helg är enbart till för MIG. Mig, MIIIG.
Jag har haft en jobbig vecka - inte så mycket för att jag jobbade fyra nätter på raken utan för att jag hade så helvetes jävla ont i magen hela vardagsveckan. I torsdags la det sig äntligen lite, men då hade jag å andra sidan (så klart) en helvetesnatt på jobbet, så det jämnade ut sig. (Två fallolyckor på tre timmar, sug på den!) Efter den natten sov jag en hel timme längre än jag vanligtvis brukar efter att ha jobbat. Sedan pluggade jag, läste bok, la mig tidigt och somnade (.. inte förrän 23.30, men ändå).

Och i dag .. I DAG. I dag har jag varit skitduktig, som sagt! I planen för MIN helg ingick städning. Fråga mig inte varför, städning är INTE något jag anser vara vardagslyx eller avkopplande, som min neurotiska mamma gör. Det behövde helt enkelt göras och jag insåg att det ju kunde bli gjort rätt fort. Sagt och gjort, jag klev upp kl 07.30 för att kånka bort kuddar, sofföverdrag, badrumsmattor och duschdraperi till tvättstugan. Kl 12 var jag klar med den biten, och under den tiden hade jag både dammsugit, putsat fönstren, sorterat tidningar, ätit frukost, rensat badrumsavloppet, städat resten av badrummet från golv till nästan tak och duschat av mig allt vatten (att kalla det detta arbete framkallade för svett hade varit en grav underdrift). Fem maskiner tvätt blev det; det hade blivit en till, men jag fick inte av överdraget till min svarta Klippan-soffa. Så, fem.

Efter det lagade jag mat och åt den ute på balkongen. Sorterade därefter lite fler tidningar och nu är kl 17 och jag är skittrött. Helt slut! Har lovat mig själv att vara i säng kl 21.30 i kväll. Japp. Ligga och läsa och sedan somna. I morgon skall jag moppa golv och sedan inte göra något mer.

Nu i kväll är det meningen att jag skall plugga ytterligare - jag har ingen större ork, men det måste göras. Är snart klar med min tredje kurs denna termin!!

Ja, ja. Nu skall jag inte tjata mer på er. Herregud, precis som att någon sitter och läser bloggar när det är så här underbart väder!?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag sitter här och läser din blogg i det underbara vädret :) Fast som du vet räknas det ju inte när man har finväder varje dag, då har man råd att slösa lite på bloggläsning. Plus att klockan bara är åtta också och vi har en gäst som sover i vardagsrummet så jag är lite fast i sovrummet med datorn (hjälp, nu bloggar jag i din kommentar igen!!) Mig kan du alltid lita på i alla fall, haha! Jag hoppas du får en riktigt bra helg lilla gumman, pöss på dig!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint-YOU.

Din jävla apa! Själv har jag redan börjat tänka på att 'snart, efter Midsommar, försvinner allt' :/
Ooohh, vad är det för gäst??? BERÄTTA!!! Om du behöver ringa för att berätta det och alla andra snaskiga detaljer, gör det!

Pöss och kram på dig med, din lilla ökenråtta. LÖÖÖÖV o blad.

Anonym sa...

Du behöver inte bli sååå exalterad över gästen, det är mest Anders faktiskt. Han har en kompis här från göteborg som ska gå på apples konferens i SF så han stannar några dar hos oss nu innan och en vecka efter. Idag ska jag skjutsa upp Anders och honom till SF och sen ska jag vara själv hemma till på fredag, väldigt konstigt,

Nåja, jag ska jobba massa så det går säkert bra.Och på torsdag ska jag upp till SF jag också, dricka några drinkar med tjejerna. I alla fall, inte så spännande, och inte hinner jag ringa och berätta att det inte är så spännande heller ;) Inte idag i alla fall! Puss och kram och löv och blad på dig också!