GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



4 juni 2008

Fortfarande svullen :(

Jag är fortfarande svullen som fan runt magen. Det ser verkligen helt sjukt ut - om det inte vore för att det gör så jävla ont och sitter på just mig skulle jag nästan kunnat skratta åt synen. Dock gör jag inte det, kan jag tala om.
Jag har i alla fall inte direkt ont för närvarande. Vaknade ca 12.30 i dag, efter sömnen efter nattjobbet, och det dröjde väl max fem minuter innan magen började krampa och vrida sig i dödsplågor. Jag bet ihop och gick upp och gjorde frukost - två stekta ägg, fil med frön, te och en skål med vispad grädde och blåbär - så nu gör den mirakulöst nog åtminstone inte särskilt ont.
Skall gå duscha nu och skölja igenom håret ordentligt - nu när det är så här varmt blir det fett så mycket fortare. Sedan skall jag sminka mig lite snabbt, dra på mig en långkjol som klänning och dra mot stan. Stadsbiblioteket skall besökas för lån av en ordbok och sedan skall jag sätta mig antingen i Vasaparken eller på Konstmuseets trappa och plugga.

Ha en fin dag, ni som kan! Det är ju åtminstone så härligt väder att man storknar av de positiva känslor det framkallar. Puss!

Inga kommentarer: