GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



8 juni 2008

Sömntabletter är djävulens påfund.

I går kväll var jag så trött, så trött. Gjorde mig i ordning redan kl 20.30 och la mig och läste. Två timmar senare tyckte jag att det fick räcka, att jag inte skulle stå ut med att vara vaken en enda minut till .. Och släckte. Och vad hände då? Jo, då kunde jag inte somna. FÖR I HELVETE!!!
Jag låg och vred och vände mig, det var varmt och jag låg naken och vid ett tillfälle var det några galningar som började spela basket på planen nedanför min balkong .. 'Har de inget liv?', tänkte jag, som hade lagt mig kl 20.30 på en lördag.

Hur som helst - att inte kunna somna när man är så trött att man DÖR, fy fan vad det är jobbigt!! Jag låg där och försökte komma på vad det var jag låg och tänkte på, vad som upptog mina tankar så till den milda grad att jag bara inte kunde tona in .. Men jag kunde inte komma på något specifikt. Jag funderade en del över skolan, en del över rockabillyfrisyrer och hur jag skulle få till de perfekta mjuka 50-talslockarna och en del över .. Attans, nu slank det ur minnet. Tja, inget särskilt var det i varje fall. Ändå kunde jag inte somna. I fasan över att klockan skulle bli 01 eller mer och att jag även då skulle ligga vaken, och i vetskapen om att man ej skall ta chillpills efter 00, tog jag två små smulor kl 23.30. Tidigare, när jag hade problem att sova efter nattjobbet brukade jag ta endast en smula, men denna gång råkade jag visst ta två då jag inte hade somnat på en hel kvart efter den första .. Så jag tog alltså dubbel vanlig dos, även om det bara handlade om en smula till. Och vad hände?

Jo, kl 08.30 i morse vaknade jag till, mer död än levande, och tänkte 'Tvättid, tvättid' (hade den 08-11 i dag igen) .. Och somnade om. Helvete!! Kl 10 vaknade jag igen och kämpade i nästan en timme för att VAKNA. Jag var så trött och huvudet var heeeeeelt väck och jag kände mig drogad. Helvete, helvete. Sådant är skitjobbigt - man har sovit i tio timmar och VET att man inte behöver sova mer och att man inte vill sova bort halva dagen .. Men ändå vill ens drogade hjärna det.
Fy fan, fy fan, fy fan, vad jag längtar efter att sluta jobba natt och endast och enbart existera på dagen! Visst, de första dagarna kommer ju sömnen att strula innan den har ordnat upp sig, men sedan, sedan behöver jag aldrig mer vända dygnet åt andra hållet. Som det är nu, fram och tillbaka, fram och tillbaka .. Jävla helvete.

Nåja. Kl är exakt 13.23 nu och jag känner mig fortfarande groggy, om än rätt lite. Funderar på några saker:

* Att skaffa en laptop. Jag blir så arg, så helvetes jävla förbannad, när jag tänker på att jag lydde mitt ex:s dumma 'råd' och lät bli att köpa en laptop, för att 'En sådan är det bara affärsmän som har'. Inte nog med det, han skrattade så han dog åt min tanke att ha trådlöst nät till den. Förstår ni så jävla dumt!?!?!! Tillåt mig skratta åt honom - HAHAHAHAHAHAHAHA. Jävla idiot där.

* Att efteråt flytta på mitt skrivbord och ersätta det med ett fint sminkbord som jag skall måla i leopardmönster och skaffa massa 50-talsattiraljer till och en fin stol i stoppad plysch i färgen ljusrosa eller rosa med guldkarm. (Ja, alltså, stolsramen/karmen skall gå i guld.)

* Att flytta till Kålltorp. *tummar och tår, tummar och tår*

* Att spara mina sista strökurser i slaviska språk-ämnet (som är planerade till VT 09, tillsammans med en skrivkurs på 15 p) och typ nästa höst flyga över till USA och bo hos/med Minten the greatest i Kalifooornien i tre månader medan jag, på helt rättmätiga grunder, låter CSN försörja mig och njuter av livet och härligheten, amen.
Till våren skulle det då istället bli en kurs i vanligt hederligt heltidsplugg i svenska 30 p, något som ursprungligen var planen för HT 09.
Fördelarna med denna nya idé behöver vi väl inte ens orda om?
Nackdelen är dock att jag hade tänkt läsa heltid distans (de ovan nämnda strökurserna) denna kommande vår, för att mjukstarta mitt dagliv och kunna ha en så stor chans som bara möjligt att komma underfund med min mage. Att inte bara kastas in i daglivet med uppstigningar kl 06.

Jag vet inte. Vad tycker du, Minten the one who blogs in my blog? Skulle detta var en idé, ärligt?

Och nej, alla ni som tänker tanken att läsa de där strökurserna till våren ändå och mjukstarta och nästa höst läsa andra strökurser och gå på CSN, det finns inte. Jag har 5 år kvar på CSN och jag vill INTE slösa dem på sådant som inte ingår i planen så som jag känner till den. Vid det här laget vet jag ypperst väl vad det är jag vill göra och läsa och då har jag varken råd pengamässigt eller råd årmässigt att slösa bort saker på saker. Nej, nej.

Nej, ni märker väl att jag är hög nu med, va? Så som jag skriver .. Dock är detta jag säger att jag har tänkt verkligen det jag har tänkt. Herregud, ni skulle se vilka jehun mina fingrar är just nu. Går som några jävla raketer. Jag skall gå sätta mig ute på balkongen nu och läsa vidare i min fantastiska bok Rockabilly - en bok om de sista romantikerna (länklänklänk) - en bok jag bara RÅKADE springa på på Stadsbiblioteket för några dagar sedan när jag, mitt dåliga lokalsinne trogen, gick vilse där inne.

Peace och kram, vi hörs senare. Och Minten, svara på min jävla fråga, du som alltid läser min blogg oavsett hur mycket värme Satan skickar på oss! Hell Satan!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag har inte tagit några sömntabletter men är ändå nyvaken med koma. Sov nog lite för länge idag, det blir lätt så när man är housewife. Men jag förstår inte riktigt hur du tänker, eller jag förstår "glassa hos minten i värmen och ha det gött" och det låter som en grymmeplan, förstås. :) Men jag hänger inte riktigt med ändå, fast nu har jag läst allt tre gånger så jag tror det börjar gå upp ett ljus. Bra att du inte vill slösa bort dina poäng på hur många strökurser som helst i alla fall, det tror jag är helt rätt för man får vara lite rädd om sina poäng, jo.

Tre månader känns lite länge, jag har ju blivit så asocial vettu, haha, ja jösses, men det skulle väl absolut gå så länge jag får lite space bara. Typ, jag behöver lite mint-tid (som jag är van vid att ha 9 timmar om dagen) en timma, tar en walk runt blocket nu! Stanna vid poolen och våga inte komma efter mig! ;) Hm, när jag tänker efter gör vi kanske tvärtom, du får ta en walk och jag ligger vid poolen , haha.

Men för våren, med svenskan, det är lite lurigare det. Jag menar, (och det här säger jag inte för att jag är asocial men inte vågar stå för det) men jag menar som så, om du tokstartar med dags-livet till våren så hinner du kanske inte med, kanske inte magen heller och så blir det för mycket och du kanske gör en minttu (blir trött på skolan och hoppar av fast du är intresserad egentligen). Be cool, Stay in school. Det är ju här skon klämmer, jo, verkligen, och jag börjar bli lite långrandig men jösses, det får du skylla dig själv för när du ber om ett sånt här komplext svar i bloggen! :D

Det är frukost nu och jag borde gå och vara trevligt sällskap, men jag tycker det är en ganska bra plan bortsett från våren som vi får spåna lite mer kring. Men detta är en sådan sak som vi borde pratat på telefon om, är du ledig någon dag i veckan? Jag är ju ensam som sagt och har all tid i världen att planera världens upplägg med dig! Puss och kram och löv och blad på dig igen.. eh, och förlåt för det superlånga svaret, jag har morgonkoma som sagt och vet inte vad ordet kort innebär. Fresten sa du inte åt mig att hålla mig kort heller :)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Minten för helvete!!.

Herreguuud, det FÅR INTE skriva så där långa svar, blir ju alldeles nipprig av att försöka svara :D
Jag menade alltså om jag skulle åka till dig i höst på turistvisum i tre månader .. Och DÅ och DÄRFÖR spara de där kurserna jag tänkt läsa nu i VÅR, så att jag skall ha något att göra (plugga distans) när jag är där och en säker pengakälla (inte att förakta). Men då var frågan vad jag skulle göra i vår, då får jag läsa svenska 30 p i vår - alltså heltidsplugg skolbesök mån-fredag direkt. Förstår du nu?

Vi kan höras i morgon kväll (min kväll), kan du då? Jag är iofs ledig nu med, men jag orkar inte prata :P

Puss och kram!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Alltså, hösten NOLL NIO och INTE denna höst. Jösses, ja ..

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Och NÄSTA VÅR!

Anonym sa...

Haha, roligt. Jag läste din första kommentar och bara "Say what, denna hösten? Jag måste missförstått allt imorse" men nej, jag är med, allt var som jag trodde men mitt svar var kanske luddigt :D

Jag var inte hemma förut, jag har kört lite highway 1 och nästan kört på ett gäng turister i San Francisco + nästan blivit påkörd av en cable car. Dramatik på hög nivå! Men imorgon måndagkväll (för dig, morgon för mig) ska jag nog kunna prata.. hm, eller det beror lite på när men så tidigt som möjligt helst för sen har jag jobbjobb. Pöss! (titta, kortare svar nu, det börjar likna nåt!)