GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



21 juni 2008

Glad!!!

Tjoho, tjoho! Jag är glad i dag. Jag mår bra, allt är bra, magen är lugn, jag har gått ner nästan hälften av det jag tänker gå ner (ett så stort jubel att huset rämnar) och allt är finfint. Jag njuter av mitt liv, men framför allt av känslan och vetskapen om att tiden går, att jag 'snart' har jobbat färdigt och kan börja plugga, att jag snart har gått ner klart i vikt, att jag snart skall tatuera mig igen (två tatueringar till denna höst, det är ju lovely!!), att jag snart har semester (och efter den är ännu närmare jobbslutet), att jag snart får sätta tänderna i mitt kök och måla, kakla, förnya allt, att, att, att .. Det är helt underbart allting, helt enkelt! Visst, jag har verkligen inte gott om pengar just nu, snarare är jag fattig som en mycket fattig kyrkråtta .. Men i och med att tiden går (och går så himla fort) är ju även det snart över! Ja, gud, allt är bara skitbra och i det stora hela är jag glad, nöjd, lycklig och tillfreds med mitt liv. Jag njuter!!!

I natt skall en sommarjobbare gå bredvid mig, inför sitt sommarjobb. Jag hatar att ha folk gående bredvid mig, men hon verkade väldigt rar så det blir nog bra ändå. Så bra som det kan bli, i varje fall. Jag kör alltid med raka rör och upplyser om att folk inte skall förvänta sig att vi kommer att sitta och snacka hela natten. Jag skall ha med mig en bok och hon får väl läsa tidningar eller något. Herregud, som om man skulle orka snacka konstant i 8 timmar en natt!?! Nej, i alla fall inte om man vill stay sane ..

Nu måste jag gå sminka mig inför nämnda jobbnatt! Tschüss!!

Ps. Hahahahaha, trodde att jag skulle dö av skratt nyss. Läste igenom kommentarerna till ett visst inlägg i en viss blogg, och där stötte jag på en ny fjortisvariant av det svenska språkets stavning. Eller vad sägs om det här: nuh, barah, såh, brah .. HAHAHAHAHAHAHAHAHA, det är så roligt att jag nästan kissar på mig av skratt!!! Herregud, allt folk hittar på .. Ds.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha vilken stavning!! Förresten, klänningen den rutiga är från New Yorker ;-) Kramar

SixesAndSevens sa...

"gå bredvid"... ligga bredvid i soffan, menar du...

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandra.

Ja, jag VET - helt sjukt ju! Marodörer!!! Kan väl knappt kallas innovativt ens ..
Aah, tack för att du frågade henne! Men sedan nu, vad fan är New Yorker - är det en affär, ett märke eller vad? Och var säljs det?

Kram!

Six.

Nu tycker inte jag att du skall vara så jävla kaxig! Dessutom hade vi faktiskt varsin soffa att ligga i :D

Anonym sa...

New yorker är en butikskedja som finns lite här och var. Varken i Stockholm eller Göteborg som det verkar tyvärr. Kramar