GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



15 juni 2008

Neeeh, vill inte.

Här sitter jag med nytonat hår, nyduschad, frukosten är uppäten sedan länge och tekopp nummer två väntar på mig. Eller jag väntar på (att) den (skall svalna), rättare sagt. Det enda som återstår att göra nu är att plugga. Plugga, plugga - hur tråkigt låter inte det? Jo, skittråkigt. Jag har ingen lust! Skulle mycket hellre ligga i min soffa, vara sysslolös, bläddra fram och tilbaka mellan kanalerna om och om igen och läsa text-tv maniskt, för att se om det kommit upp en ny sida med någon nyhet .. Satan, jag vill verkligen inte!! Kanske skulle vara så jävla duktig nu att jag i alla fall fick gjort det där andra jag inte heller har gjort - fota mina köksmöbler och slänga upp på Blocket osv. Det behöver jag också göra. Men, men, jag skall åtminstone logga in på skolportalen (läser ju distans) och se om det står något där. Nu med en gång. Inte för att det är någon höjd av produktivitet, men jag har verkligen ingen lust att sätta mig och översätta massa småsagor och folkberättelser .. Inte i dag .. Heller.

Inga kommentarer: