GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



16 juni 2008

Och, förresten ..

.. fy fan vad jävla KALLT det var i går kväll och natt! Jag gick av bussen kl 21. En hållplats innan dess hade himlen så klart passat på att öppna sig, så när jag kom fram till jobbet (max fem minuters promenad) var jag som en dränkt råtta. Bokstavligt. Mitt hår var vått i topparna (paraplyet, vad brydde sig regnet om det!?), min tygväska var våt, mina byxor, strumpor och ballerinaskor .. Vått, vått, vått. Allt var vått och jag fick låna ett par mycket 'snajsiga', röda, urblekta arbetsbyxor av Eeve, så att jag åtminstone inte skulle sitta i blöta kläder.
Och natten, natten var iskall! Jag låg i vår personalrumssoffa med tre filtar över mig - det var förvisso himla mysigt och varmt där under, jag låg som ett litet barn och läste och gosade mig i värmen .. Helt underbart var det faktiskt! Regnet störtvräkte utanför fönstret, vilket inte var så mysigt, och när jag blev tvungen att jobba igen var det heller inte så mysigt .. Men allt däremellan var himla skönt, ombonat och varmt och jag hoppas ändå på ännu en natt (eller helst båda två) under filtarna, på samma lugna sätt som natten till i dag var. Hoppas, hoppas.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det lät med alla filtar och lite bra läsning och regn utanför fönstret, för regnet tyckte jag hörde till. Jag menar, regn är väl mysigt så länge man är inomhus? :) Jag ska hålla tummarna för att du får mysa med filtarna inatt också!

Sandra sa...

Härligt att du bloggar mkt igen:) Annat kan man säga om mig! Jag vill skriva som du men har inte riktigt lusten..

SixesAndSevens sa...

pfft... har du ett jobb där sysslan "ligga på soffan" ingår så tycker jag du borde vara jävligt nöjd...




;)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Du höll inte riktigt tillräckligt hårt .. Och det var inte mysigt, det störtregnade .. I juni!!

Sandy.

Jag tvingar mig själv att vänja mig :) Det funkar! :)

Six.

Jag tror att du har glömt bort min arbetsmoral i sammanhanget - jag ligger ner mellan varje arbetsmoment :D