GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



16 juni 2008

Stressad?

Aah, jag fattar inte .. Känner mig så himla uppjagad, lite uppskruvad och stressad så där .. Precis som om jag väntade på något som skulle ske, precis som om jag hade något att göra som jag inte har tagit tag i, eller så där .. Det känns inte bra!! Det som dock känns sämst är ju att så verkligen INTE är fallet. Jag har inget särskilt att göra och inget särskilt att vänta på. Skolan är slut för stunden, jag har städat hemma och allt sådant och det enda jag har att tänka på är jobbet kl 23 i natt. Det är ju evigheter dit, och så här har jag känt sedan kl 13.30, då jag vaknade (för sent, I might add).

Jag är lite irriterad. Jag önskar att jag, i alla fall denna dag, hade något att göra. Alltså - att jag hade något att göra så att jag också kunde snajsa upp mig, sminka mig, klä mig och plåta någon töntig dagens outfit. Mina outfits är i och för sig aldrig töntiga, det är bara själva plåtandet som är det - det vill jag bara betona. Det kanske är det jag är stressad över? Att jag INTE har något att göra?

Vilka lyxproblem man har ..

Om en stund skall jag gå ner till affären och handla smör och bacon för mina allra sista pengar. Sedan skall jag förbi macken och hämta ut ett paket med fem böcker från Adlibris.

Tidigare försökte jag lösa upp vad jag tänkte kanske kunde vara fettgegg i avloppen i köket. Jag kokade vatten och vatten, hur många liter som helst, om och om igen på alla fyra plattor .. Men inte släppte det, vattnet rinner ju lika jävla sakta som förut. Vad fan, om det är något som hjälper mot allt är det väl kokhett vatten, ändå!?! Eller - nej, tydligen inte? Så jag har fortfarande halvstopp i avloppen, så jag får väl ta till min vanliga metod - något starkt rengöringsmedel. Det är ju så många andra som är helt miljöhysteriska - tack för den marginalen, peeps!

Hmm, en tanke slog mig tidigare i dag, medan jag låg kvar i sängen efter uppvaknandet. Jag kanske skulle måla om sovrummet igen? Jag har MÖRKT lila i lackfärg där just nu och när bovärden var här i dagarna gnällde han lite om det genom att skämta om hur mörk färgen var .. Anledningen till att jag funderar på det är ju att jag skall lägga parkett där om ett par månader, och då kommer ju rummer att vara tomt .. Jag kanske skulle passa på att måla om då, för inte fan lär jag någonsin mer köra ut möblerna därifrån - i alla fall inte förrän dagen då jag skall flytta. Och målar jag om det nu så vet jag ju med mig att jag inte behöver röra det mer och inte kommer att behöva måla om då jag skall flytta. Funderar då på någon matt vinröd färg, lite åt det lite bleka hållet .. Svårt att förklara, men jag ser den framför mig. Jag vet inte - dagens andra lyxproblem är ju alla jävla möjligheter man har, haha.

3 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

jag målade vinrött i min förra lägenhet, passade inte alls kvartersvärdens trista smak. som tur var så gillade tjejen som skulle flytta in färgen, så jag slapp måla om och hålla på. fast den kolsvarta väggen i köket sa han inget om... underligt. mörkt lila låter jävligt snyggt!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Six.

Vilken tur du hade! MEn jag fattar inte, varför skall de vara de som styr vad som är okej och inte? Snacka om godtyckligt, särskilt som de flesta sådana värdar verkar och ser helt mobbade ut ..

Tack, det är fint! :)

Anonym sa...

hej =) de va länge sen..:)