GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



26 augusti 2008

Gääsp

Gaaaahh, i en hel halvtimme efter att jag gått upp var jag beredd att gå lägga mig igen och somna om. Men neejdå, nejdå - jag satte mig vid datorn och vips var jag vaken. Eller nej, det är väl inte heller sant. Jag satte mig vid datorn, började läsa bloggar samtidigt som jag tänkte på hur bloggskribenterna och många andra människor i detta nu var på väg mot skolan - det där jag längtar så till. Den längtan väckte mig.

TÄNK att få kliva upp på morgonen, även om man så får rulla ut ur sängen samtidigt som man förbannar alla skol- och klockgudarna för att det är så tidigt .. Rulla ut i köket och närmast i sömnen ge Satanistkatten mat, och sedan rulla vidare mot badrummet och börja borsta tänderna och annat man gör i badrummet det första av allt .. Allt medan man knappt kan hålla huvudet uppe eller ögonen öppna, med hjärnan unplugged .. Medan man borstade tänderna skulle man titta upp i spegeln och se det där man vet men inte kan tro föreställer en själv, med svullnad kring ögonen, tom blick och gulblek hy .. Det enda man skulle veta var vettigt i det läget vore: Tänk inte, tänk bara inte. Frysa skulle man med all säkerhet göra också, då det ju inte är så varmt under höstterminen, och kallare blir det hela tiden .. Man skulle sticka in handen och sätta på duschvattnet, så det blev varmt. Kliva in i duschen (man kanske till och med skulle kunna ta ett kort morgonbad, jaaaaaa) och först där vakna till. Duscha (eller bada) snabbt och därefter smörja in sig - kropp och ansikte - för att sedan snabbspringa till garderoberna och gräva ut något tjockt, varmt och osnyggt - man är ju på sådan avkylning efter duschen/badet. Sedan först fixa och därefter äta frukost och dricka kaffe, sminka sig och fixa håret. Ta på sig de kläderna man egentligen skall ha på sig i skolan, packa väskan (+ en termosmugg kaffe m grädde) och antingen bege sig mot skolan eller sätta sig och läsa lite text-tv (eller bloggar) om man har lite tid över.

Ja, det är min dröm det. Självklart skall jag bada i något gottluktande, antingen nötter (paranöt, mandel) eller choklad. Smörja in mig i samma slags doft, ha samma slags doft som läppbalm och dessutom spruta på mig någon av mina favoritparfymer (det stashet skall fyllas på helt innan skolstart, I promise me) .. Idag skulle det helt jättesäkert ha blivit Chocolovers. Åhhhhh ..

21 veckor kvar nu, från och med i förrgår (söndag)!!! Söndag den 18:e januari kl o7 har jag gått av min sistasista, jättesista natt .. Åhh. Blir alldeles lyrisk när jag tänker på det, ni kan kanske inte förstå .. Varm i kroppen och framför allt pirrig. (Det hemska vore om jag inte kom in på Svenska grundkurs på GU, men förhoppningsvis gör jag det. Jag har andra (säkra) alternativ, men klart att man vill in på sitt första - det är ju först av en anlendning.)

Ja, så ser min önskemorgon ut.

2 kommentarer:

SixesAndSevens sa...

meh. borsta tänder innan frukost??

:)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Ja, absolut!! Fy fan vad äckligt att äta upp det där äckliga som bildats i munnen under natten, urk!! :(