GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



26 augusti 2008

Nagellack och unnsamhet.

Jaha, det här med att ta tillvara på dagen, gå upp tidigt och plugga går ju jävligt o-bra .. För en timme sedan slutförde jag min frukost och jag har ännu inte börjat plugga! Skitbra, va!?

Inte för att jag inte är bra på att unna mig saker (jag är bäst på det, och med all rätt - jag förtjänar en hel jävla massa, allt jag kan ge mig själv), men jag beställde nyss två nagellack:


1. Russian Navy, ur OPI:s Russian Collection, höst/vinter 2007. Marinblåsvart.
2. Black Cherry Chutney, ur India Collection, vår/sommar 2008. Rödsvart (MYCKET mörkare än på bilden).

Japp. Man får ju passa på, inte minst med tanke på att dollarn börjat stiga lite på sistone .. =( =( =(

Nu skall jag klä mig i något varmt, dricka lite vatten och sätta igång med plugget! (Just nu skulle jag kunna komma på ungefär 150 olika saker jag hellre skulle göra än att plugga .. Inklusive att gå ner och handla mat i regnet, att städa ur nagellacket jag spillde i handfatet och att slösurfa medan jag känner hjärncellerna brännas bort .. )

Och jag blir ledsen när jag ser på min lönespecifikation denna månad .. Jag kunde ha fått ännu mer i lön om jag inte hade sjukanmält mig den där gången jag gjorde i juni .. Bara för att i efterhand få veta att vi vid det tillfället hade enbart sju(!!!) patienter och att det var görlugnt .. Tack, tack så jävla mycket!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

snygga mörka färger!!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Karin.

Javisst, helt underbara!! Tack :) Jag är supernöjd, och mycket roligare än att plugga!! :)