GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



6 augusti 2008

ÅH, JAG ÄLSKAR DIG, MAMMA.

TACK OCH LOV är min mamma är minst lika (mer än) enveten än jag. TACK OCH LOV att hon lyckas med konststycket att pracka på mig mat, trots att jag alltid säger att jag ingen vill ha. För nu, nu är jag SÅ JÄVLA HUNGRIG att jag skulle kunnat äta vad som helst, nästan inklusive vetemjöl, som jag är SÅ allergisk mot. Eller ja, det var nära nog till vetemjölet i alla fall. Hade jag inte hittat NÅGOT annat i kylen/frysen, hade jag förmodligen ätit något innehållande det. Och då suttit med uppsvälld mage och gaser både i morgon och på fredag ..

Men nej då, nej då - tack vare mamma står nu en plastbytta med stuvad kål med grytbitar i micron och tinas .. Jag vet vad vissa av er tänker, men TACK, TACK, TACK MAMMA!!!




Inga kommentarer: