GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



25 augusti 2008

Tidig morgon eller morgon ..

Nej, alltså, nu får det vara bra. Jag ÄLSKAR att vakna tidigt och efter att ha läst Karins inlägg om saken tänker jag mig att I morgon, i morgon skall jag kliva upp kl o6 .. Och så är det bara! Får se, kanske kör en mellanlandning på kl o7 i ett par dagar (jag behöver ju inte satsa på att ta livet av mig själv, liksom) och sedan får det bli o6. Inte av någon särskild anledning - jag är ju liksom på semester i flera veckor till (eh, en vecka och sex dagar - scheisse), men jag tycker så himla mycket om att kliva upp tidigt och ha hela dagen för mig. I morse vaknade jag kl o8.20; tänk om jag hade vaknat två timmar tidigare, då hade kl varit 08.50 nu istället för 1o.5o .. Mmm, just det!!! Det är ju det jag menar!

Nu har jag duschat, ätit frukost .. Och .. Hmm, inget mer. Pratat med mamma i tele. Skall ta och sminka mig nu, dricka klart mitt kaffe och sedan bege mig in till stan. Där skall jag fixa några grejer och eventuellt träffa Hårdrocksskatan (blev aldrig riktigt klar över om vi skulle träffas i dag eller inte). Därefter skall jag ta mig hem igen och göra lite fler måsten, de på min 'eftermiddagslista' .. Och i morgon skall jag påbörja och snabbt se till att slutföra min kurs i Översättning B (i serbiska). Då har jag bara två kurser kvar över resten av höstterminen .. 2o p. Schyst!

Jag måste överlag se till att bli en sådan där effektiv människa .. En sådan där som får saker gjorda, som tänker: Jag har det där jag måste göra, och bara tar tag i det och gör det. Jag är inte sådan nu; jag är sådan att det kan ta mig hur lång tid som helst att sätta igång, och har jag flera saker att göra kan jag bli alldeles handlingsförlamad .. Av lathet. Det vissa människor får gjort på en dag skulle ta mig två eller kanske tre .. På så vis tar jag inte tillvara på min tid och mitt liv, utan allt får ta mycket längre tid än det skulle behöva göra. Så onödigt.

Ja, tänk nu om kl hade varit o9 istället för 11 .. Då hade jag känt mig två timmar mindre stressad.

Tschüss!!

Inga kommentarer: