GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



11 augusti 2008

UNPLANNED.

Allt blir inte alltid som man tänkt sig, men det gör inget.

Jag hade, jag hade fått gjort allt jag skulle göra för kvällen. Det sista - måla naglarna - var också klart och jag låg och läste Metro medan jag väntade på att lager nr. 2 skulle torka, så att jag kunde tjacka min lilla smula sömnpiller och sova (för sista gången i vad som känns som en kommande evighet, tack gode gud för semester). Men plötsligt, plötsligt kände jag .. Helvete vad hungrig jag är!

Hmm, vad göra?

Jag gick upp och kissade (öh, som att det skulle hjälpa) och tassade sedermera in till köket. Stod vid kylen en stund och gapade dumt mot dess inre tomhet. Den mesta maten var antingen kasserad, tvungen att tillagas eller helt enkelt inte tilltalande. Med en tyst suck stängde jag dörren och stod sedan dumt och stirrade på en lapp.

1 dl kokos
2 ägg
1 dl grädde
1 gnutta salt

Öhh, vad fan är det?, tänkte min trötta hjärna innan den kopplade.

Kokospannkakor!!!

Sagt och gjort, och med ca 1.5 dl vispad grädde till var jag hemma!!


Jag har bestämt mig, lite grann beroende på min förestående flygresa i morgon: en sak i taget, ett problem i taget. Nu skall jag snart åtgärda hungern. I morgon skall jag först kliva upp. Sedan ta mig till flygbussen. Sedan checka in. Så småningom borda planet. En sak i taget.

God natt i förskott (jag har inte ätit än). Pöss, mina små kanelbullar. Blir lite ledsen att jag skall lämna er i en stund då bloggen börjar få fler och fler läsare. Glöm inte bort mig.
(Bah, det är klart att ni inte kommer att göra. Jag är ju Apocalyptic Pussy, ffs.)

Tschüss.

Inga kommentarer: