GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



8 augusti 2008

Välkomna till f d gnällbloggen.

I eftermiddags tog jag bussen ner till stan, där jag återlämnade ett par byxor till dess rätta ägare, H&M. Inne i nämnda affär (i Nordstan) huntade Jazzen ner mig och vi drog så småningom (inte länge efter att han hittat mig) och fikade. Vi var båda skittrötta - han efter jobbet och jag för att jag är jetlaggad (kan man ju säga att jag är). Vi fikade och vi pratade; han har vissa problem som jag inte vet om jag får (eller vill) skriva om, så jag låter bli det. Vi var i alla fall mycket kloka och rörande överens om att den personen handlade fel och varken borde eller hade fog för att bete sig som h*n gjorde. Sedan var det en snabb sväng till Hemköp i utbyte mot sällskap på vagnen hem (annars tar jag alltid, alltid bussen).

Hemma pratade jag i telefon med kära Mint. Jag fick ju aldrig tag på henne i går (på hennes jävla födelsedag), så jag ringde i dag igen. Vi hade dock en askass linje (hon bor i USA) och försvann för varandra så där fem gånger ungefär. Hon har också vissa problem som jag inte vet om jag får eller vill berätta om, så jag låter än en gång bli. På en blogg där man inte är anonym skall man inte gå ut med andras grejer och göra det till sitt bloggmaterial.

Jag sa det visserligen först, men Mint sa det strax efter mig: gud, vad jag (jag, alltså) har gnällt på sistone. Men jag har inte, jag har verkligen inte mått bra. Jag mår så kasst av jobbet, av att sömnen är mer fucked up än någonsin (jag menar alllvar: någonsin), av att jag fysiskt ständigt känner en känsla av diffust 'dåligmående', av att jag har yrsel och mår illa varenda dag (som jag tror också beror på jobbet) och kort sagt och helt enkelt tror jag att allt är jobbets fel.
Men först pratade och pratade jag om det med Jazzen, och sedan kom jag hem och pratade och pratade om det med Mint. Och efter att ha pratat med den sistnämnda ett tag, fick jag plötsligt en känsla av att Nu räcker det. Plötsligt hade jag bara talat färdigt om det, förstår ni? Jag fick de två kloka människorna att prata med, och innan dess har jag ju skrivit spaltmeter av mig om det här på bloggen, och innan dess/däremellan har jag ju fått tillfälle att gnälla till Annis och diverse löst folk (mest på jobbet). Så jag har helt enkelt fått tillfälle att gnälla en hel del, allt sammantaget. Så nu räcker det helt enkelt.
Jag tänkte på det nu sist i morse när jag läste, jag menar, jag menar inget illa med det och du får inte ta illa upp, men jag tänkte Herregud, vad mycket gnäll. - Mintcitat i kväll. (Och det är ju inte alls likt dig, vill jag bara påpeka att hon avslutade med.)




Visst är de fina? Mina fyra tröstblusar - lyckligtvis hann jag köpa dem innan min enough gnäll nu-känsla i kväll.


Planer för återstoden av 'dagen':

1. Dricka upp mitt (precis nygjorda) te
2. Ta bort sminket och borsta tänderna
3. Lägga mig i sängen och läsa, sömnen får komma när den vill

13 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, tack för att du inte blottar mig och mina problem. Sjyst, du kan lita på att jag hört av mig aningen missnöjd om du berättat för omvärlden om Fulber ;) Så angående kvällens blogginlägg så får jag ställa in det, det blev nämligen ingen shopping inför nästa torsdags uterunda. Men däremot har jag en vas på bordet fylld med, guess what, F-l-o-w-e-r-s! Och jag är mätt och lite full efter att ha ätit massa god mexikansk mat och druckit margaritas (inte från hattstället) och det verkar som att solen skiner trots vissa moln som mörkat tillvaron du. I'll give you all the details in a mailbox close to you, fast inte ikväll för just nu är jag kissnödig och trött. Och jag vet ju att du, om någon, förstår hur det är att i alla fall vara trött! Imorn ska jag till mina kära hundar, Fulber är ledig så jag vet inte vem jag ska prata med, kanske får jag nöja mig med att träna hundar hela dagen? Kanske, kanske, men antagligen kommer det andra människor och våldspratar med mig. Nu har jag kommentarsbloggat nog, enough helt enkelt, som en klok kvinna sa till mig idag ;) Köss o hej!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Hmm .. Menar du vad jag tror att du menar? Säger du vad jag tror att du säger?

Anonym sa...

Eh jag tror det, det blev lite längre blogg än vad jag tänkt, jag var lite onykter och skyller på det. Men jag har mailat detaljerna där jag brukar maila dig.Jag måste få din nya riktiga mail, känns lite off att maila som vi gör :D

Nu ska jag äta frukost sen iväg o jobba med de små grynen. Pöss o hej!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

förnamn.efternamn gmail =)

Pösspöss!!

Anonym sa...

Det var det jag tänkte, men jag måste ha stavat något fel för jag testade en gång och jag fick mail tillbaks att det inte funkade då :'( Jag har bara glömt berätta det. Men nu ska jag försöka igen, wish me good luck ;)

Anonym sa...

Skaffa headset och kör Skype, förvånansvärt bra ljud även till andra sidan jorden om båda har vettig uppkoppling. Gratis program, gratis minuter och minimalt med konfigurationskrav!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Menar du att du INTE VET VAD JAG HETER I EFTERNAMN???????????? :o :o :o :x :x :x

DTK.

Men headsetet kostar, hehehe ;)

Anonym sa...

Mint: Joooooo det gör jag, men man kan väl trycka på fel på tangenterna. Du heter ju Eriksson, du tog la över mitt fina efternamn när jag gifte mig, det ingick ju i bröllopsinbjudan, inte sant?

Och på tal om skype så är det det jag har, annars hade det inte blivit några sverige-samtal. Så snål är jag, även om det förvisso inte var jag som ringde sist :) Men vissa dagar vill det sig inte riktigt ändå, ack ja, ack ja. Så det kan vara.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint:

Men, din snåla apa!! Varför har du inte sagt det? I fortsättningen blir det DU som ringer MIG, inget snack om den saken!

Anonym sa...

Ehhh.. För att du ringer till ett göteborgsnummer? Det kostar dig typ samma att ringa mig som det kostar mig att ringa dig. Har du inte funderat på varför du slår 031 för att komma till kalifornien? Jag har inga fria minuter i alla fall, så det så :) Jösses, hur snål tror du jag är, så snål att jag inte ens kan göra av med gratis-minutrar? :D Förresten, jag är väl inte ens snål???? Men vad jag syftade på ovan var att det skulle vara väldigt dyrt att ringa USA-Sverige, för alla parter, utan skype, så det så :)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Jaså, nu kryper det fram .. Du är en sådan man måste skriva smileys till .. ;)

Så, nöjd nu?

:D

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Ps. Alltså, jag skämtade. :)
Och nu får vi sluta skriva i detta avlägsna inlägg :)

Anonym sa...

Billigaste headset på biltema kostar 30:- sen kör ni Skype till Skype på datorerna och behöver aldrig mer lägga en krona på att prata.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=92689

Annars komplett.se och lägg den enorma summan 300:- så får du ett riktigt bra!