GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



23 september 2008

Frukost.


Ingen märkvärdig frukost: ägg+smält ost, C-vit. och kaffe. Jag fick dricka svart kaffe, då grädden visade sig vara sur ..

Det är lite så där, jag försöker att aldrig hänga upp mig på sådana småsaker: Fine, då dricker jag det svart, tänker jag omedelbart. Ingen fara. Men på ett sätt, sett ur ett större perspektiv, känner jag nästan att jag inte tillåter mig själv att bli besviken över saker. I och för sig ÄR det ju bra på så sätt att ingen affär var öppen så grädde hade jag ju inte kunnat skaffa fram ändå .. då är det ju lika bra att inte gräma eller hänga upp sig på det. Men samtidigt kanske det vore hälsosamt med ett uns av irritation innan ens rationella sida kickar in?



Min katt leker apport. Helvete vad fet hon ser ut! Men hon har bara världens hängbuk och ingen kroppsuppfattning. Inte lätt att veta att man skall dra in magen när någon tar kort då!

Nu har jag huvudvärk och känner mig smått irriterad över något. Vet inte riktigt vad. Skitkul.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ägg i alla dess former är gott.. OCH nyttigt.. läste om att man ska leva på bara "en grej" så är det ägg man lever bäst på.. innehåller mycket nyttigt

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Karin.

Halloj darling! Yes, det kan stämma, känns ju inte särskilt otroligt om man betänker vad ägg innehåller!