GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



22 september 2008

So fresh and so clean.




Så, nu är man som en annan människa, efter badet. Eller som sig själv igen, rättare sagt. Fy fan vad skönt det är. Men fiiiiifan vad varmt jag hade råkat vrida kranen! Den första halvtimmen fick jag sitta upp i badet för jag fick sådan hjärtklappning av värmen när jag sjönk ner .. Haaahaha. En timme låg jag allt som allt, och det var skönt som skam!

Man önskar ju att verkligheten vore som i amerikanska filmer: de ligger i ett stort badkar med lagom varmt vatten, med världens största antal bubblor .. och så kliver de bara upp när de är klara, lindar en handduk runt sig och går vidare i livet! Det är ingen som duschar av sig, ingen som badar utan smink, ingen som blir varm=svettig om ansiktet och ingens hud som kliar av tvålen som är kvar på kroppen när de klivit upp utan en dusch. Heller ingen som är torr som snus och behöver smörja in sig efteråt och ingen vars kropp råkar halka till emellanåt så att vattnet skvätter överallt. Ack, denna desillusionerade värld ..

Nu skall jag ta mig ett kvällsmål bestående av quornfärs kryddad med tacokrydda och gratinerad med en MASSA ost,. Det är rester efter mitt och Hårdrocksskatans mål i fredags. Till det creme fraiche+tacosåsdip. Mums!
(Nej, jag är inte så noga med matens ålder. Jag kan äta saker som stått i kylen i både fyra och fem dagar. Så länge det inte är mögligt eller luktar, är det inte dåligt. Orka noja!)


Pedikyr gjord.
(Jag vet, jag vet .. jag är heller inte särskilt förtjust i fötter. Men det är ju det där med balans, upprätt gång och något att sätta skorna på ..
)


Ett par närbilder på en av mina tatueringar .. Den största.
Och ja, jag har alltid haft feta vrister .. Sådant är livet!

Nu åker nagellackslager nr två på. Black Cherry Chutney från OPI.
Hej!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, om du äter nu ska jag inte ringa och störa. Jag kanske ska försöka om sisådär en halvtimme, lät ju inte som maten skulle ta så lång tid att göra. Om du inte snubblar iväg på något sidospår. Vilket du iofs säkert gör, du skulle ju måla naglarna också. Gah, du är svår att tajma!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Det är jag väl inte alls, jag har ju för sjutton knappt något liv!! :s
Ring om en timme, blir det bra?? Skrev samma sak i svaret till din förra kommentar :)

Anonym sa...

Okej, det blir bra, jag ringer prick klockan nio! Det blir ett snabbt samtal för sen ska vi sova här, ska upp halv fyra inatt så bäst att försöka somna in i tid.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Samma här, jag är astrött! Fast jag skall inte upp halv fyra, förstås .. Varför skall ni det???

Du, vad sägs om nästa tisdag för vinet och det?

Jaja, vi hörs om en stund!