GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



2 oktober 2008

Bland skor, porr och obetalda räkningar.

Fattar ni att jag inte har betalat mina räkningar än!? Helt sant. Jag har inte gjort det. Skall göra det. Strax. För gud ja, det är viktigare att blogga!

Jag mår bra i dag. Supernajs. I natt åkte en tant in till sjukhuset, men så kan det gå. Ambulansmännen kom: den ene var lite distanserad och den andre var liten och kort och pep som en skolflicka när han pratade .. själv var jag aningen spånig och tröttfnissig, och däremellan gäspade jag. Men så kan det vara!
Sov en stund i dag, fram till kl. 13-någonting .. strax därefter. Satte på ljudet på mobilen vid uppvaknandet så det var ju tur att den där jävla försäljaren ringde och väckte mig på nytt en stund senare, när jag hade råkat somna om. 'SOVER du??!', sa han, kl. 13.3o. 'Ja, jag jobbade i natt', sa jag. Han var tyst en sekund och sedan: 'Vad jobbar du med?'. Då sa jag: 'Du, vi har haft det här samtalet tidigare och jag är inte intresserad. Jag sa till tjejen som ringde mig förra gången att ta bort mitt nummer ur ert register och sluta ringa mig, men det har visst inte gått så bra.' 'Du är inte intresserad?'. 'Nej.' Och då la han på. Han LA PÅ. Bara så där. Metal!! Hahaha.

Vet ni vad jag tycker är något av det vackraste som finns? En perfekt avokado. Varenda gång jag skär upp en avokado och den är så där perfekt grön och mjuk, utan en tillstymmelse till trådar, missfärgningar eller annat äckligt, är det som en liten orgasm. På riktigt, jag blir så glad!! En avokadoorgasm!! På samma sätt vill jag dö när jag skär upp en avokado som råkat bli för gammal. Helvete!!, liksom.
Och det är ju så GOTT. Och det var så välbehövligt i dag - jag riktigt kände hur min kropp skulle behöva ett större intag av avokado. Jag läste i en blogg att ca två avokador om dagen hade gett en tjej finare och mer återfuktad hud - jag vill, jag med!! Men då måste jag ju handla hem en jävla massa avokado (ja, det där räknade jag ut alldeles på egen hand).
Avokado, avokado, avokado ..

Jag var och hämtade ut mina nya glasögon i förrgår. Nygamla, för jag bytte bara ut glasen. Men det är något som är fel - jag tror att de är för skarpa eller något. På långt håll är de jättebra, men på nära håll liksom bågnar allt. När jag står och diskar ser diskhon ut att slutta neråt och vara lite 'för långt ner'; saker är liksom överlag lite ändrade i formen på nära håll och lite väl långt bort för att det skall stämma. Det är även svårt att skriva, svårt med tangentbordet! Ja, det är ju så: när man lägger märke till något finns det något att märka - så jag skall ta mig till optikern någon av de kommande lediga dagarna och hoppas att det finns någon slags garanti för det där.

Nej, nu måste jag väl betala räkningarna så jag får det ur världen. Den månatliga världen, som tack vare mitt slarv ju är mindre just denna månad eftersom det typ är tre veckor kvar till nästa gång. Jaja, inte blogga mer nu.





Så fin, så fin. Och så sitter hon på en avi till något jag inte vet vad det kan vara. Jag tror inte att jag väntar fler paket (förutom ett par nya ballerinas likadana som de på bilden. De på bilden är HELT trasiga, men också de skönaste skorna jag någonsin har ägt - så ett par likadana är på väg från La Redoute).

2 kommentarer:

Sandra sa...

Jag har de ballarinaskorna men i rosa (såklart). Vad fin Tindra är!! Saknar Dex som tusan när jag ser bilderna har inte träffat honom på 3 veckor men imorgon!! Hoppas du får en bra jobbnatt och en bra helg! Kram!!!

Sandra sa...

Jag har de ballarinaskorna men i rosa (såklart). Vad fin Tindra är!! Saknar Dex som tusan när jag ser bilderna har inte träffat honom på 3 veckor men imorgon!! Hoppas du får en bra jobbnatt och en bra helg! Kram!!!