GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



8 oktober 2008

People say that I think too much (hehehehe ;) ) ..

Fy fan vad glad är!!

1. Jag har beställt Amanda Jenssens skiva. Amanda for the fucking win!!!
2. Jag har gjort det jag skulle i plugget. (2b. Min lärare är så belamrad av arbete att jag inte alls ligger efter i skolplaneringen. Min planering är det dock liiite tajtare med, fast inte mycket!)
3. Jag har beställt en bok som jag behöver till min 5 p-historiakurs (som jag helt hade glömt av att jag skulle läsa, haha). Den kommer om någon vecka, så till dess hinner jag göra klart Språkfärdighet B1 .. om alla lektionerna hinner komma upp, kom jag förresten på. Jaja!

Jag är väl helt enkelt glad för att. Det är väl anledning nog!?!

Dock är jag efter allt detta fattigare än en kyrkråtta. Due to extensive shopping förra månaden hade jag räkningar på över 12.ooo:- denna månad, vilket gjorde min ekonomi tajt redan där. Men nu är den tajt som ett rövhål, som man säger om man inte är analinkontinent (och något så äckligt är jag tack och lov inte). Men jaja. Luften är ju gratis att andas och är man hungrig kan man alltid knulla!

Nu lägger jag dock ner plugget för i kväll. Visst skulle jag väl kunna läsa några fler av de texter som ingår i lektion nr. 1 (man får ju ta en lektion i taget), men jag är hungrig (och HAN är ju inte här, hahaha) och skall till jobbet om cirkus 1 h. (Haha, vad roligt det är när folk på allvar säger cirkus istället för cirka.) Och jag har faktiskt gjort mitt för i dag. Nu har jag åtminstone lossat den där proppen så i morgon kommer det inte vara några problem att logga in igen och fortsätta där jag nu kommer att sluta. Måste dock sätta mig och räkna samman mina poäng för denna termin, så att det inte blir strul med CSN till våren - koll på sådant måste man ju ha när hela ens liv och framtid beror av det.

Tycker det är så lustigt att de på jobbet tycker att jag alltid är så tillfixad när jag kommer dit kl. 22.3o på kvällen. 'Du ser ut som om du skall på fest', har jag hört om och om igen. Men haha, det är ju bara lite rött läppstift!! Okej, jag kan väl inte hjälpa att jag har ett stort, lockigt hår (men inte sörjer jag det, haha), men det andra är bara lurendrejeri för ögat: rött läppstift, glasögon med markerade bågar och lite mascara. Lite hårspray och ett par hårnålar. Done! Suuuckers :)
Att gå någonstans utan att lägga ner åtminstone tio minuter på att fixa till mig, det är helt enkelt inget jag är förmögen till. Förstår inte hur folk på allvar kan förmå sig till att göra så (eller inte göra så, rättare sagt) - men det är jag, det. Och blir det inte röda läppar, blir det mycket rouge. Done!!
Och 'fest'? Skulle det vara fest!?! När jag väl går på fest .. My, oh, my. Jag tror helt enkelt att många definierar glamour, fest och att fixa till sig annorlunda än jag. Men sådant är livet - alla kan ju inte vara lika bra som en själv! ;)

Jaja. Nu måste jag gå äta. Bor man i västvärlden finns det väl ingen anledning att gå runt och svälta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Korv med bröd kostar 5:- på IKEA, tror de har frusen pizza billigt också ;)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Kunde jag äta vetemjöl, så! ;) Jag får väl helt enkelt ha ännu mer sex, hahahaha :D