GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



8 oktober 2008

Är det inte lite kallt här?

Haha, rubriken får mig osökt att tänka på när jag och Hårdrocksskatan+pojkvän var på stand up förra veckan. Ett av inslagen hos en av komikerna var just om hur tjejer alltid fryser. Nu fryser jag förvisso inte alltid - jag är en periodare. Och det inte menat beroende på årstiderna, utan helt oberoende av något. Jag kan frysa när det är skitvarmt och gå i kjol och tunna strumpbyxor/strumpor när det är typ 5+. Men sådan är jag.

Jag söker efter en pennkjol. Jag har länge varit intresserad, men nu har jag helt snöat in på vintage/retrostilen. Så jag vill ha en pennkjol. Hittade en fin på H&M i förrgår, men så fann jag den inte i min storlek.
Detta med storlekar och min kropp, alltså .. Smått bisarrt. Jag köpte en kjol som satt åt i midjan ocn var vippig och utställd runt höfterna i strl 38. Jag har alltså strl 38 i midjan - enligt H&M:s storlekar att se det är det 'övre S' (S är 36/38). Men så provade jag den där pennkjolen i strl 42, som är 'övre M'. Och nej. Nej. Eller jo, jag kunde stå i den. Men jag kunde inte sitta!! Så jag behöver alltså antagligen strl 44, dvs 'nedre L'. Så, vi är där nu att jag har strl 38 i midjan och 42-44 i rumpan. Två-tre storlekar över.
Inte mig emot så sett, jag älskar att jag har en smal midja och avser snöra den en vacker dag med korsetter dygnet runt, för att få den ännu några centimeter smalare. (Man skulle bara ha haft bröst också, hahaha! :D) Men förstå åbäket att köpa klänning!! Det går inte, om inte klänningen är utställd nertill, den också. (Jag köpte ju faktiskt även en klänning på nämnda H&M - bilder på allt kommer.) Men jag vill ha en pennkjol!!!

'Jag håller nog på att bli förkyld' är något jag sagt ett tag nu. Men det händer fan inte! No worries, det lär hända i helgen, då jag skall ha kort kjol och diverse attiraljer (vill ju inte avslöja för mycket för den där personen, hihi) och avsaknad av kläder på mig. Utomhus. Vi kommer ju inte att vara utomhus hela tiden förstås, men när man är på väg att bli förkyld räcker det ju med att man är ute halvklädd en stund för att man skall bli sjuk. Och blir jag inte sjuk då, då kommer jag fan inte att bli sjuk alls!!!
Och jag var ju lite orolig för det där med synth och skit (eftersom jag inte har/hade ett hum om vad jag har att vänta mig) - men efter att ha pratat först med Minten och sedan med den där personen man tycker om, ni vet är jag inte det längre. Fuck it, känner jag. Lyfter man mig ur mitt element får man 'skylla sig själv'. Jag tänker gå dit som jag är, med mitt stora röda lockiga hår, höga klackar och röda läppar och så får det vara bra så. Jag vet ändå inte vad jag har att vänta mig och då möter jag ju det bäst genom att bara vara my fucking fabulous self.

Nu, mina vänner, nu skall jag beställa Amanda Jenssens skiva. Jag har egentligen verkligen inte råd men jag ÄLSKAR Amanda Jenssen och till min födelsedag skall ju jag och nämnda Hårdrocksskatan se henne på Storan. Och så har jag snöat in på henne på YouTube så jag har typ åtta flikar eller så uppe just nu, och på den vägen är det.

Sedan skall jag plugga!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bäst för dig att du pluggar nu! Jag mår inget bra idag heller, sen började mitt öra knastra igår och imorse gjorde det jätteont när jag vakna. Jag tror ärligt att det är min förkylning som spökar och inte my sugar addiction.. Nu har det i alla fall återgått till att knastra igen så jag känner mig fit for fight för lite jobb, eller egentligen inte, men the dogs need me!
Puss på dig som är duktig och pluggar nu (för det är du ju!, min lilla synthis)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Men stackars liten!!! :(
Borde du inte stanna hemma och vila då? För min del är det ILLA när öronen börjar krångla, men du är kanske inget öronbarn??

Jooo, jag pluggar, JAG PLUGGAR!!!!!!!!! Är klar med det där översättningskommenterandet, så nu skall jag ge mig på en ny kurs och alltså göra mer än jag hade tänkt i dag. I alla fall _lite_ mer. Ha!! :)

Puss och kram, raring - krya på dig!!!

PS. Synthis .. HAHAHAHAHAHA. :)

Anonym sa...

Amanda Jenssen är en upplevelse live!! Du kommer inte att ångra dig!

Se nu till att krya på dig innan du blir sjuk! ;o)

*kram*

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Cinsel.

Det tror jag säkert! Äääälskar henne!!

Krya på mig? Vaddå, jag blir ju inte sjuk ;)

Puss och kram, honey!