GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



2 oktober 2008

YAY, VAD JÄVLA TRÅKIGT.

Nu har jag betalat mina räkningar. Usch, vad tråkigt det är. Jag var lite sen med dem, så jag kanske kommer att få betala ännu mer om de hunnit skicka ut påminnelser .. haha. Det vore ju lagom ironiskt.

Nu skall jag montera ihop den där stolen som fattats i köket och sedan titta på min att göra-lista, för att se vad det är jag kommer att få skjuta upp en dag till .. eller två, för om allt går bra får jag bättre saker för mig i morgon. Eller så får jag ta den där listan i morgon och ha kul på lördag istället, med pussar och glass. Vem vet, vem vet.


Ni vet, känslor är så jävla svårt. Till och med förstadiet till dem. Det är så sjukt och jag är så rädd och jag blir så rädd för hur jag kommer att reagera - vad kommer jag att ställa till med och kommer jag att driva det för långt? Jag försöker sansa mig, tänka rationellt och tagga ner - samtidigt som jag är öppen med att jag har svårt för det och då och då sms:ar nämnda person med mina tankar, varpå han säger: 'Du letar verkligen efter problem i allt.' och 'Du tänker för mycket och målar upp problem innan vi ens är där! Måla ej fan på väggen.'. Så så är det, mina vänner. Det är inte lätt när det är svårt - eller när man är rädd för att det skall vara och eller kanske eventuellt vem vet bli svårt.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där med känslorna. Visst är det jobbigt?
Men vem fan har sagt att det ska vara lätt att leva? ;o)
*kram*

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Cinsel.

Nej, det skall det tydligen fan inte vara ;)

PS. Åh, vad glad jag blev att höra av dig! Det var inte i går - HUR ÄR DET?

Anonym sa...

Ååh!! :o) Nu blev jag rörd av din omtanke!

Här är det ganska bra.
Funderar lite på om man behöver en balanserad tillvaro för att hitta kärlek eller om kärleken behövs för att skapa en balanserad tillvaro.
Vilket kom först - hönan eller ägget?

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Cinsel.

'Can't touch this!!' - hehehehe .. ;)

Jag vet inte. Jag tror att det där är lite dubbelt, precis som du säger: hönan och ägget. Fast jag tror att om man åtminstone är ett UNS balanserad i sig, blir man mycket mer balanserad med hjälp av kärlek. Fast för att HITTA den tror jag inte att man behöver vara balanserad alls! Inte mer än sitt vanliga jag, menar jag. Herregud, vilka dårar som har funnit den före mig, menar jag .. Eller som har lyckats finna den och inte jag, får jag väl säga - utifall att jag skulle ha fel denna gång också .. Puss.