GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



20 november 2008

Days and nights, they seem to go by with the sun ..

Oj, oj, oj. Känner mig som en halv människa i dag. Som en kvarts. Nej, som en tredjedel. Som en tredjedels människa. Är SÅ TRÖTT. Har jobbat två nätter nu och natten som var i natt var pest och pina och skitjobbig och när jag kom hem .. kände jag mig som ingen människa alls. För fy fan vad trött jag var. Gav Satanistkatten mat, borstade tänderna och stupade i säng. Sov nog redan innan kl. 08, och i vanliga fall somnar jag runt 9-9.30. Delvis därav min okristligt tidiga (för att ha jobbat natt, alltså) vakenhet nu .. Men framför allt kommer den sig av att det nämligen är brandbesiktning här i huset i dag och till just MIG kommer de mellan kl. 12.30-15. Haha, schyst tidsangivelse! Jaa, vi kommer någon gång mellan tisdag vecka 19 och torsdag vecka 23 .. Förlåt? Ja, samma år. Be there! Suck, ja. Men jag är fortfarande lika trött. Bör nog hålla mig sittande här eftersom jag blir alldeles yr och det börjar snurra och liksom svänga framför ögonen på mig när jag går omkring. Så är det när man är en tredjedels människa!!! Och mer .. jag är SÅ DÅLIG i magen i dag. Det gör så ont och ehhh .. jaa. Ehhhh .. jaaaaaa. Låt oss nöja oss med att säga att det inte är bra. (Ehhehhehe .. he .. )

I dag kommer min käre pojkvän hem från Staterna. Äntligen!!! Tänka sig .. även om det kändes som att tiden gick, kändes det ju inte som om den någonsin skulle komma fram någonstans .. Men tänk att den gjorde det!! (Jo, jag vet att den alltid gör det till slut, men eftersom det inte kändes så fann jag det för gott att leva i den känslan istället för att börja övertyga mig själv med rationalitet .. Det hade varit så onödigt.)

Nu skall jag inte göra så mycket. När de här människorna som kommer för att starta min brandvarnare (som låter, som alla andra brandvarnare, som helvetet tjutande) har gått igen, skall jag hoppa in i duschen och tvätta håret. Fast innan dess skall jag äta 'frukost'. Nu skall jag dricka te. Kamomillte .. för magen. Kaffe vet jag inte om jag vågar mig på alls i dag ..

Jag har inte så mycket mer att förtälja .. mer än att jag nu visst är yr även när jag sitter ner. Så fort jag vänder blicken åt något håll eller gör någonting .. Yr, yr, yr. Det snurrar och svänger. Oh, well. Får se hur jag gör med den här dagen. Puss och kram.

PS. Nu tycker jag inte att detta är roligt längre. Antingen får vi vintersolståndet NU så att det sedan kan börja vända och vi börja gå mot våren och ljuset igen eller så får det fan i mig börja snöa. Fin, vacker, mjuk, fluffig snö som kommer att ligga kvar på backen gnistrande och vit. Skall det däremot bli brunaktigt töslask efter två dagar, då kan det alternativet kvitta. DS.

Inga kommentarer: