GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



6 november 2008

Ibland är det så läskigt ..

.. och jag bara gråter. Ibland orkar jag inte med alla känslor, det blir för mycket. Jag är så sjukt kär och jag blir bara kärare men då blir det även så att jag blir rädd, rädd, räddare. Rädd att förlora, rädd att göra fel, rädd att känna mer än så här, att kanske vara/plötsligt bli den som känner mer, rädd för tänk om det en dag plötsligt visar sig att det bara var jag, att jag bara inbillat mig alltihop, drömt alltihop, att det bara var jag som kände? Rädd för att det nu skulle göra så mycket mer ont att bli lämnad än tidigare, för att det för varje dag skulle göra mer ont än den föregående .. Känslospiralen snurrar bara högre och högre och jag älskar mer och mer men ibland sitter jag bara och gråter av alla känslor och all rädsla och all kärlek.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Prata med honom om det då! Vet att det är hemskt, men kan man prata om något sådant, öppna sig och erkänna, visa sig sårbar, så kan du växa!

Anonym sa...

Attans, skickade innan jag srev i namnet!

/Shy

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Shy.

Jaa, absolut! Det är bådas knep, att prata om det och ha alla korten alltid utlagda på bordet. Och lyckligtvis är jag inte den enda som får slag emellanåt :)
Och jag pratar med honom mycket mer än jag skriver här, hihi ;)

Anonym sa...

Jag tycker ändå att du oroar dig en massa i onödan för ett hypotetiskt problem?

Lägg mödan på att få det att fortsätta vara bra istället och acceptera att det kan gå upp och ner men att det inte är samma sak som att det kommer att ta slut.

Det går aldrig att safea allt!