GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



5 november 2008

Jag har det jättebra.

Nu i kväll är det tänkt att jag skall vara så där 'ledig' och göra något avkopplande - se på TV eller lösa korsord. Det var jag själv som kom på idén. Men fan heller. Det går inte. Jag vet inte hur man kopplar av. Gör jag inte? Herregud. Jag har haft så mycket att göra så länge med så små medel och så lite ork att det känns som om jag nuförtiden kan göra vad som helst med hjälp av ingenting.
Hehe, känner ni igen den ramsan? Hur som helst är jag trött som ett as, ett svin. Jättejätte. Så jag vet inte vad fan jag skulle till att blogga för.

Nåja, allt är okej .. för de av er som läser min blogg för att hålla er uppdaterade om mitt liv. Främst de av er som känner mig, menar jag då. Så vi slipper prata så mycket oväsentligheter och så mycket kring så många saker, utan istället kan gå direkt på gröten. På pudelns kärna.

Nej, seriöst .. Vad fan skulle jag till att blogga för?

Så här: Allt är bra, skitbra. Jag har precis avslutat en kurs, som jag har tenta i nu på lördag. Jag har världens bäste pojkvän som håller om mig varenda natt vi sover och vaknar ihop, som jag alltid kan vända mig till när det är något, som hjälper mig och ställer upp jättemycket på alla sätt och vis och är smart och fin och vacker och underbar och förstående och klok och rolig och bara bäst, bäst, bäst. Jag är aldrig så avslappnad som när jag är med honom och mitt i all denna stress är han den ende som genom (faktiskt endast) sin blotta närvaro får mig att släppa allt och känna lugn och ro. Jag har faktiskt aldrig varit så avslappnad med någon någonsin som jag är med honom. Han som alltid håller min hand och är lugn och sansad och stabil och med vilken jag har överenskommelsen att inte bråka utan prata och tala lugnt om det är något och ambitionen att göra detta till det bästa förhållandet ever på jorden. Jag är sjukt kär (och mer därtill) och det känns helt underbart. Det känns visst (visshet, ni vet?) och alla ni andra som tror att er pojkvän är världens bäste .. har fel.
Sedan har jag 10 veckor 4 dagar kvar på jobbet (31 nätter, i nätter räknat) och i går fick jag en ny sorts p-piller att testa. Nästa torsdag skall jag se Flogging Molly och måndagen tre dagar innan dess skall jag göra ett cellprov. I går fick jag nytt golv lagt i sovrummet och i natt skall jag återigen sova med denne min underbaraste pojkvän. Så, även om jag är dödströttast i världen är allt bra .. Och nu skall jag försöka sätta mig ner och lösa det där korsordet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag är så nyfiken på honom! Hur ni träffades osv:) Skicka iväg ett mail när du har en minut över! Haha jag är bara så nyfiken. Är så glad att du är så lycklig, det låter så härligt! Men min pojkvän är jävligt bra han också! Kram!!

Anonym sa...

Har saknat dig här!!
Men det är bättre att du lever livet och mår bra, än att du hänger på nätet för att underhålla vänner och mer eller mindre bekanta.

Jag är glad för din skull!! :o)

Sköt om dig & kärleken! *kraaaaam*

Unknown sa...

Hello, most of your photos are great, I would have understood the history of your tattoo of the rose in your leg.

Greetings from Mexico

Incidentally, you are beautiful!

Anonym sa...

Hej babe! Jag tycker du ska skippa ditt upptagna liv och att må bra, och istället hänga på internet och underhålla dina vänner. For real, det vore så mycket roligare för mig! :)

Anonym sa...

> Jag har faktiskt aldrig varit så
> avslappnad med någon någonsin

Låter jättebra! :)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandy.

Jag lovar att jag skall mejla! Så fort jag får tid .. tyvärr kan det dröja, men jag lovar! :) Skall berätta allt!

Cinsel.

Ja, eller hur ;)
Har fortfarande inte hunnit kolla in duvetvem duvetvar, men jag har inte glömt .. :)

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Rojo.

Oh, thank you very much!
The tattoo is about self-development and growth and about being in different stages and phases in life.

Mint.

Det tror jag säkert att det vore, din egoistiska kossa ;) ;)

DTK.

Det är helt UNDERBART!!!