GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



15 november 2008

Svamligt ..

Ahhh .. Tröttheten efter att man jobbat natt är något alldeles särskilt!! För fy fan vad trött man är. Vad illamående, purken och slut man är .. Det är inte alls samma sak som den vanliga kvällströttheten, när man haft en hel dag av 'vardagsäventyr'. För man orkar ingenting .. Man kommer hem och orkar .. ingenting. Det bara kryper i en. Benen är tunga som två blybitar .. Blyben. Hjärnan är mos och man känner nerv .. -signalerna? .. fara kors och tvärs i hela kroppen. Bara sova, sova, sova, det är det enda man vill .. Äta mat, ta av sig sminket, kläderna? Fuck that!

Men vad faaaaaan .. Nu kom jag åt någon jävla tangentkombination (igen!!!) som gjorde att texten blev jättestor (på Helgon har jag istället råkat göra den jätteliten). Fy fan vad jag hatar tangentbordets kortkommandon, mina fingrar far ju som jehun över det och titt som tätt får jag finna mig i ännu en sak jag inte vet hur jag gjorde .. Vad faaaaaan!!!!!!

Jag vet. Jag har inte skrivit här på hundra år. Skall sanningen fram har jag väl ingen lust. Inte lust att blogga. (Inte tid heller.) Vad fan - hur jävla intressant är mitt liv för andra egentligen? (Även om det verkar vara det enligt statistiken, öh.) Jag menar: Jag är superkär, älskande och älskad, det går bra i skolan (VG på den senaste kursen - också!), det är nio (snart åtta!!) veckor kvar på jobbet och sedan blir det fuck youuuu .. Jag har inga problem med att det regnar och är mörkt och höst men måste sluta fuska med att äta kolhydrater då jag sväller upp .. Och jag vill knappast svälla upp - jag vill vara snygg, sexig och het i mina underkläder, och utan dem .. Min pojkvän är VERKLIGEN jordens bäste (och så är det bara), fast just nu befinner han sig i USA .. I sex dagar till! Sedan? Jo, julklappar skall inhandlas snart men det är inte säkert att jag ens får lön denna månad, då vi nyligen bytte lönesystem på jobbet och jag tydligen inte finns med i det nya (!/&#!/!&$!!!!!!) .. och så satt jag alldeles nyss på sängen och löste korsord och dagdrömde. Om vad kan jag inte säga, då blir nog min pojkvän liiite skrämd .. kaaaanske. (Nej, inte barn, gode gud. Nej då, nej då. Jag har bara målat vår fyrarumsbostadsrätt i Vasastan.)
Jag längtar efter sommaren och när våren kommer skall jag måla om mina balkongmöbler. Mitt vita metallbord skall bli rött .. med stora vita prickar! Och sedan lackat! Och det är ju inte så lång tid kvar! Snart kommer .. ööööhh? Vårdagjämningen, heter det så? .. Ja, i vilket fall. Sedan är det jul typ tre dagar senare och sedan börjar jag skolan och sedan är det februari och sedan mars och då tas balkongmöblerna nästan ut .. Så, så är det. Inte lång tid kvar. Jag ser redan solskenet framför mig!!

Ja, ni hör ju. Bara svammel!

PS. Jo, förresten .. Och så har jag sådan lust att sälja (nästan) alla mina möbler .. igen .. och göra om allt hemma! .. igen. Även om jag trivs! Men ändå. Nu är det dags att trivas med något nytt, nu har jag trivts så här länge nog! .. Känner jag just nu. Fast om jag verkligen tvunget måste göra något hemma (igen!!), borde jag kanske börja med att städa (igen!?!) ..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog CTRL och - du tryckt på, testa CTRL och + för att förstora texten igen!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

ÅHHH, TAAAAAAAACK!!!