GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



25 december 2008

Ahhh!

Det är så skönt att vakna tidigt efter att man jobbat natt - ja, skönare än att bli väckt i alla fall!! Min pojkvän brukar ringa och väcka mig när jag ber om det. Är du alldeles SÄKER på att du vill att jag skall ringa och väcka dig kl tolv? Han kan inte helhjärtat med det och jag förstår honom: det kan ju inte vara så kul att tortera någon på det viset. De första tio minuterna eller så pratar jag i stort sett i sömnen, jag kämpar bara med att hålla mig vaken. Ja, jag är säker, men du får vara beredd på att det är du som får PRATA.

Jag letade snabbt reda på hans julklappar i går. Men jag grät inte mera. Han har sagt att han har köpt tematiska julklappar åt mig i år ("i år", som om vi har firat jul tusen gånger .. den här är vår första), och att de där två julklapparna i går var de som föll utanför temat .. ♥. Baby, baby!


Jim Goad's Gigantic book of SEX
The Essential Leonard Cohen (som jag lyssnar på just nu .. ♥.)


Jag har varit vaken sedan 11.50. Helt underbart! Natten i natt var tillräckligt lugn för att jag skulle ljuga om jag sa att den var jobbig. På jobbet fanns det julklappar också. Och godis, jag åt så mycket godis! I alla fall med mina mått mätt - jag var tvungen att provsmaka nästan varenda en, för att än en gång bekräfta min tes att allt ÄR för sött! Det var bara de där allra sista smakbitarna jag - inte ens med den största vilja - kunde få i mig!

Nu är det dags för frukost. Åt några pepparkakor förut; misstänker att min chef har bakat dem själv. Inte menat, alltså - de var jättegoda! Och fint inslagna i cellofan med guldsnöre. Snajsigt! Och så fick vi andra saker jag inte tänker berätta något om ännu - Annis läser nämligen detta (krya på dig!!) och även om jobbjulklappen inte är den man mest ser fram emot på hela året så var den ändå fin! Min nuvarande chef, tycka vad man vill om henne i övrigt, lyckas verkligen med julklapparna vartenda år! Min förra, däremot .. Hahahaha.

Nej, frukost nu! (Har bara ägg hemma, aaaahh .. )


Köpte bland andra dessa två lack i går. Från eBay, så klart. Sedan jag i förrförrgår återupptäckte mitt gamla Mocha från Maybelline, har jag fått en liten dille på andra färger än de starka röda och olika mörka färger jag brukar ha. Gud, så kul! (Men nu blir det ingen mer oplanerad shopping för min del. Det finns inga pengar. Bara till sådant som är planerat ;) )


Inga kommentarer: