GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



26 december 2008

And Jane came by with a lock of your hair, she said that you gave it to her ..

Ahh, Leonard Cohen ..

Som jag nämnt tidigare har jag fått sjukt fett hår sedan jag bytte p-piller för två månader sedan. (Min stackars hårbotten!) Men i dag, utan att jag egentligen har någon stark anledning i form av benbrott eller någon död farmor, har jag inte orkat tvätta det .. Trots att jag borde ha gjort det och trots att jag tvättar det ständigt och jämt nuförtiden (något jag VET inte hjälper mot flottigt hår) .. I alla fall. Jag har, pga denna nyuppkomna flottighet, blivit helt frälst i att borsta håret .. Borsta, borsta, borsta. Något jag aldrig brukat göra förut och trots att det tar bort en STOR del av mina lockar. Men det sprider fettet något så när bra - vilket åtminstone gör mina torra längder gott - och blir så där härligt blankborstat .. Sätter man sedan upp det i en stram hästsvans syns det nästan inte att hur flottigt det är ..

Jag älskar den strama hästsvansen och har alltid gjort, trots att jag lever i övertygelsen om att den "egentligen" får mitt stora huvud att se ännu större ut .. Men, men!


Blankt ..





Jag lovar att det är samma hår på alla bilderna! :) De röda är med blixt, resten är utan. Även på dem utan blixt skiljer sig ju färgen åt .. Mitt hår kan verkligen inte bestämma sig (jag har ju inte färgat det på två månader, så det är väl inte konstigt). Skall färga det om ett par veckor (inför skolstarten, hehe), och då är det tänkt att det i ALLA ljus skall vara .. well, mer rött än de rödaste bilderna!!


Nu skall jag äta och sminka mig inför jobbet! Sayonara så länge!


-----------------------

Yes, and thanks for the trouble you took from her eyes,
I thought it was there .. for good
so I never tried ..
(L. Cohen, Famous blue raincoat)


Inga kommentarer: