GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



26 december 2008

Ett ingenting.

Jag har egentligen ingenting att förtälja. Klev upp kl. 13, åt valnötter och drack te som någon slags för-frukost. Kl. 15 gick jag ner till Stora, billiga mataffären (där en galen dvärg till kvinna bokstavligt tryckte upp sig i min röv hela tiden vi stod i kön) och åt sedan "frukost". Därefter har jag sett på film - det vill säga efter att jag tog bort mitt nagellack och beslöt mig för att vara utan till i övermorgon .. Jag är ALDRIG utan nagellack!! Och det skulle ha känts mycket konstigt om det inte vore för att jag har en plan: en mer avancerad manikyr. Jag klippte först bort den utväxta delen av nagelbanden och smörjde sedan dem+naglarna som en tok med nagelbandskräm. Blev nämligen så inspirerad tidigare av folks nagellacksbloggar och fina nagelband! Skall smörja senare igen, fast denna gång med mandelolja .. och likaså i morgon morgon+kväll. Sedan hoppas jag att de skall vara fina!! Om man ändå kunde få långa naglar också ..

I natt jobbar jag igen. Tredje natten. Det är relativt lugnt på jobbet just nu och det är skönt. I morgon går jag "av" och är ledig till på tisdag. Jobbar sedan både nyårsafton och nyårsdagen. Piss och pest, men det är sista gången!!
I morgon kommer mina föräldrar hit; mamma har handlat en massa mat hon vill att jag skall ha. Hon har köpt sådan där ekologiskt odlad kyckling och en massa annat gårdsodlat kött. För mig, som bor i stan och är utan bil, är det omöjligt att få tag på kött annat än på Hemköp o dyl. Nackdelen med detta är dock att de kommer runt elva!!! Jag höll bokstavligt på att tappa hakan när hon sa det i telefonen. Jomen, du vet, vi skall ju hit och dit sedan och så blir det så mörkt så tidigt och halka och dimma osv osv .. Jag menar ju väl, det vet du. Ja, men vad fan - elva!?! Aja, det ÄR ju bara att masa sig upp .. Men ändå - ååhhhh, jag som brukar prata i sömnen den första kvarten när jag blir väckt tolv efter en tredje jobbnatt!! Aja, jaja.

Nu skall jag .. ehh, dricka te. Eller något. Är rätt trött och det skulle inte göra något ALLS om de ringde från jobbet och sa att någon så jättegärna vill arbeta i natt .. Som volontär, förstås - jag vill så klart ändå få betalt!

Nu skall jag mandeloljesmörja!


6 kommentarer:

Agneta - My Nail Mania sa...

Jag använder en nagelolja från Scratch Nails AB som heter Nail Food. Den är verkligen kanonbra! Kostar ca 200:- för en flaska som räcker nästan 1 år om man smörjer 2ggr/dag. Jag köper den på Åhlens city när jag är i Stockholm men den finns nog på fler ställen skulle jag tro.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Hon.

Tack för tipset!! Hjälper den då? Vad innehåller den?

Agneta - My Nail Mania sa...

Jag tycker naglarna växer som ogräs. De blir hårda och varken flisar sig eller går av så lätt. Den innehåller bla myrra och sesamolja.

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Hon.

Åh, vad BRA!! Mina naglar är jätteskörna och jag har aldrig kunnat ha dem långa - kanske skall köpa den där oljan och testa! :)
Visst är det den där man kan smörja även över nagellacket? Eller det kanske man kan göra med alla (nagel)oljor?

Agneta - My Nail Mania sa...

Den här kan man nog göra det med. Den funkar till både äkta och fake-naglar. Jag droppar en droppe på fingertoppen under nageln och låter den gå in i nagelbädden och i nagelbanden. Verkligen en superprodukt!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Hon.

Tusen tack för tipset och alla svar!! Den får jag skaffa :)