GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



29 december 2008

God dag!



Jag tog ett bad i går kväll, med kokosfett. Och kors i taket, jag behövde inte smörja in mig i går kväll HELLER! I förrgår badade jag med ett badsalt gjort på havssalt som jag köpte i Stora, billiga mataffären (jaja, Lidl!!) och det var SKITBRA! Jag minns när vi var på semester i Kroatien för många år sedan, mamma och jag .. då fick jag skiiiiiitlånga och starka naglar som höll i sig ända till typ oktober .. och då sa mamma att det berodde på halvsaltet och mineralerna i vattnet. Så min tanke var att om jag badade i det där saltet varje kväll i typ en vecka, tänk om jag skulle få sådana naglar igen? För jag har aldrig, varken innan eller efter det, kunnat få långa naglar, eller naglar som överhuvudtaget gör något annat än skivar sig och går av. Men när jag var där i går, var badsaltet slut!! SLUT!!! Faan!!
I alla fall så badade jag i badskum och ~75 g kokosfett. Det var skönt och jag var väldigt oljig efteråt. Svepte in mig i min morgonrock (jag vill ha en ny morgonrock, hörrni!! En tjock i bomull, där inte katthår och annat bajs fastnar! Min nuvarande är i fleece och lila och katthårig.) och självtorkade där under. Skulle aldrig ha kunnat tro att kruttorra jag skulle ha kunnat göra så där, men det går!

Skall inte sitta här så länge nu, mitt fejs bränner och svider i dag igen. Skall ner till Lidl nu igen - såg i går att de hade Wella viva color hårfärg (i vilken ordning orden i namnet nu kommer) för ynka 55:- i KNALLRÖTT - tänkte att jag skulle stapla några stycken här hemma så jag har! Har dessutom för mig att den färgen har utgått, vilket gör det ännu bättre att stapla.

Sedan skall jag montera lite el och gå ut med sopor och annat skoj. Längtar till sängen i kväll, är trött!

Och förresten, vet ni vad???????? Vid EXAKT DEN HÄR TIDEN om TRE veckor, har jag lunchrast på min första skoldag!!! Whiiiiii :)



Inga kommentarer: