GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



29 december 2008

Stressad!

Aah! Andas, andas ..

Känner mig stressad. Massa småsaker: min bror messade om att han ringt och att jag aldrig hör av mig eller ringer upp (jag som inte ens har någon nummerpresentatör), Läkarvännen kommer till stan i morgon och vill ses i dagarna, jag fick hem mina Everyday minerals-samples och har nu MASSOR med foundations att testa, min hy har stramat, bränt och svidit hela dagen, jag vill hinna bada badkar innan läggdags .. och FÖLJANDE BESVIKELSE:
För ett tag sedan beställde jag en leopardmönstrad väska från ASOS som jag hade tänkt skulle fungera som (ny) sminkväska att ha med sig i handväskan .. Tji fick jag, den där saken jag fick hem i dag var enorm!!! (Nej, några mått stod inte angivna på sidan; jag ögonmåttade istället, i jämförelse med modellen som höll i den .. Det var det ögonmåttet!)


På bilden jämfört med min 30 cm långa linjal.

Dessutom med ett skitlitet fack att lägga saker i! Man kan bli less för mindre! Jag avskyr att kasta bort pengar och det här var verkligen 217 bortkastade kronor! Helt meningslös jävla väska .. Lyckligtvis gör jag felköp väääldigt sällan, eller i detta fall misslyckade köp .. (Ingen som vill ha den? Hahaha =) )
Så nu när jag fyllde på med julklappar till Läkarvännen, slank denna med i beställningen:

Den är bara 19 cm lång! "Necessary Necessities" :)

Jaja. Nu skall jag väl bada. Då kan jag i lugn och ro fundera över hur jag bäst skall lugna ner mig i kväll. Ibland funderar jag över hur det står till med min stresstålighet .. Men nja, jag antar att jag är som de flesta andra, lättare för det ibland och svårare ibland .. Det blir ju inte lättare av att jag, när jag blir stressad, tenderar att kasta mig in i tiotusen onödiga småsaker, som bara triggar min stressupplevelsekänsla ytterligare .. Så blev det i dag, i alla fall.
Nej. Jag lägger mig väl i badet nu. Fast jag bör kanske fylla på karet först.

PS. Jag länsade Lidl på hårfärg i dag .. nästan. Det var MASSOR med färg där (alltså bara just den jag köpte) och jag hoppas att den skall vara bra! Har bara testat denna färg som toning förut och vet hur mycket jag sörjde att jag bara hann tona med den en gång innan den försvann! Nu har jag den riktiga hårfärgen istället, ännu bättre! Hej då för i dag!
DS.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jag önskar att jag har badkar!! Nästa gång jag flyttar är badkar ett krav! Sressa ner i badet nu och njut, bara tre veckor kvar av jobbet!! Tusen kramar!!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandy.

Na-na-na-na-na-na!! ;)

Fast jag tog aldrig det där jävla badet i går .. Var alldeles för .. ja, sprang runt och gjorde massa bajs, så det blev inte av ..
Tycker verkligen att ett badkar nästintill förhöjer livet!

Och du, det är inte alls tre veckor kvar! Nu är det två veckor och några dagar! (Fem dagar, men ssschhhhhh :D)