GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



22 december 2008

Mmm, maaaaat ..


.. Nej, inte världens nyttigaste men heller inte SÅ farlig - inte SÅ många kolhydrater! Däremot massor av fyllning och skitgod! Mmmmm .. Och, det bästa: min mage verkar tåla den! Ett mirakel!! (Men det lär väl inte hålla i sig .. )


Nu skall jag tvätta ansiktet, borsta tänderna och lägga mig i sängen .. läsa bok och sedan sova. Har gjort sju texter, tre blev kvar till i morgon. Är så där underbart, skönt trött. En "normal" kvällströtthet, så där som kroppen (iaf min) borde och framför allt VILL leva. Snart, snart, snart är nattjobbet slut! In fact är det så att, exakt denna dag, om exakt fyra veckor, kommer jag att gå lägga mig efter min allra första skoldagmin nya kurs .. VAD JAG LÄNGTAR!!!

Lustigt, förresten .. Det lustiga är egentligen inte att jag inte saknar Hjärtat, som jag skall vara åtskild (fr o m i dag) i ungefär två veckors tid; det brukar jag "aldrig" göra de första dagarna vi är åtskilda .. Dessutom har vi umgåtts mycket, mycket (relativt korta stunder, men ofta) på sistone, vilket säkert bidrar. Nej, det lustiga är att jag, i början av varenda gång vi är åtskilda, är helt och hållet, kaxigt övertygad om att Det här går ju skitbra. Och även om jag även denna gång borde vara visare av erfarenhet än jag bevisligen är, tänker jag ändå: Jaja, det här går ju skitbra!. Varenda gång hittills har jag fått äta upp mina ord efter några dagar, så vi får väl se ..


God natt!!


Inga kommentarer: