GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



23 december 2008

Usch!

(Så .. nu går pluggandet ännu segare, när jag bloggar istället!)

Sitter här nu äntligen och skall plugga. Kl. 2o på kvällen!! Hur blev det så här!? Det är inte så att jag har gjort en massa annat vettigt, eller att jag kan redogöra för vad det faktiskt är jag har gjort. Nej då, nej då. Jag har bara segat med att sätta igång, helt enkelt. Detta är lagom irriterande då det är juafton i morgon, och då är väl att sitta och plugga det sista man vill eller förväntar sig göra.

Nu börjar det smyga sig på mig, det faktum att jag skall jobba hela jul&nyår och att det inte kommer att bli mycket till firande av något alls för min del. Och nu när jag i skrift erkänner detta jobbiga faktum för mig själv, känns det ännu värre. I flera år har jag lovat mig själv att Denna jul, det är sista gången, men vet ni? Denna jul ÄR sista gången!! Vis av flera års erfarenhet av hur det känns att inte få fira en riktig jul, hur det känns att sitta på jobbet när det är jul/nyår och hur ensamt det känns då just för att julen ju är en gemenskapshögtid - allt detta gör att jag bara stenhårt vägrar något mer år. I alla fall i den närmaste framtiden! (Måtte jag inte hamna i någon stor ekonomisk nöd, så att jag inte har något val!)

Nej. Inga fler jävla jobbjular. Dessutom vill jag också ha ett jävla jullov som alla andra sedan, när jag blivit student! I alla fall ett lov där man inte jobbar mer än man är ledig och kan vila upp sig lite. (Jo, jag vet att vissa måste jobba som tokar över jul för att få det att gå ihop ekonomiskt, men jag hoppas slippa det.)

Usch :(


Inga kommentarer: