GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



31 januari 2009

Att man aldrig lär sig!?

.. att värdesätta sin tid lite mer än något som emellanåt bara skall slösurfas bort på diverse bloggar. Fast vissa saker har jag fått gjorda: jag har beställt hem en drös med böcker (ingen stor sådan) och mejlat ett par mejl. Sedan har jag slösurfat. En massa bloggar. Det är faktiskt kul. Och det är lika bra för något annat hade jag ändå inte orkat göra. Läsa böcker, plugga, se på film .. ? Pfff.
Min vårlängtan håller i sig.

Nu skall jag tvätta ansiktet; kanske äta något, kanske inte .. och borsta tänderna. Lägga mig i sängen och läsa klart det som släpat efter sedan föreläsningen i onsdags. I morgon skall jag plugga inför föreläsningen på måndag.
Jag tycker för övrigt att det är synd att vi bara har tre föreläsningar/vecka. Max fyra. Det är lite tråkigt. Jag tycker om att behöva kliva upp, göra mig i ordning och fara iväg till skolan. Jag behöver det och det är mycket bättre för mig än det där "Det är meningen att ni skall plugga hemma, detta är heltidsstudier". Visst. Men det känns mycket mer som heltid när man måste fara till skolan!

I morgon skall jag, förutom att plugga, försöka mig på någon slags ommöblering här hemma. Inte för att jag har några som helst uppslag eller knappt ens några möjligheter till något, alla utrymmen är upptagna .. men jag måste! Jag vill! Jag behöver! Jag är en sådan människa som måste, måste ha förändring med jämna mellanrum. Som tröttnar. Som det kryper i kroppen på.
Eftersom jag på ett sätt alltid har varit samma slags människa, alltid hävdat samma saker och levt enligt samma livsfilosofi och principer .. Eftersom allt det där alltid har varit så beständigt hos mig .. Jag antar att det föder detta behov av andra, mer världsliga, sakers ständiga förändring. Så många gånger som jag bytt stil, testat något nytt, gått lite längre; köpt och sålt möbler, målat och möblerat om .. Jag tror att jag ägnar mig åt uppvägning.

Och slutligen känns det inte alls som lördag i dag. Inte alls. Söndag. Söndag!


Inga kommentarer: