GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



31 januari 2009

Mañana niente.

I morgon blir det ingen dator eller blogg för min del. Inte för att jag nu är så fantastisk på att blogga alla andra dagar, men ändå. Har suttit alldeles för länge framför datorn i kväll; min hy är röd och svider, benen är tunga och jag har väl kollat varenda blogg jag bara kunnat komma på. Nej, i morgon skall jag plugga, försöka möblera om hemma, måla om naglarna om det behövs, göra hårinpackning och tvätta håret. På kvällen skall jag plugga lite till, se Miami Ink (mest för att få längta ytterligare till sommaren; vad gäller mina tatueringar är jag för närvarande nöjd) och sedan sova. På måndag har jag skola (äntligen!!).

Nu skall jag äta kvällsmat (buljong, ost, kokt ägg) och kolla lite text-tv. Jag är ju en text-tv-läsare av rang!! Sedan skall jag lägga mig, plugga ikapp och sova.

Förresten, vet ni vad jag brukar göra? Jag noppar mina ögonfransar. Det har jag gjort i flera år. Hårdrocksskatan gör det med. Vi skrattade åt det en gång, hon och jag: här lanseras alla dessa mascaror för längre, tjockare ögonfransar och vi bara chopp, chopp. Men vad fan, hellre tar jag bort dem än att de spretar åt fel håll!! Och det är inte det minsta farligt eller svårt: grip tag om fransen med pincetten, håll kvar och blinka. Ta-daa! Jag kan försöka visa mina fransar på bild någon gång; för närvarande saknar jag någon mm ögonfransar i båda ögonens (övre) ytterkanter. Okej, nu lät det ju lite äckligt .. Jaja. Det är najs i alla fall och blir väldigt snyggt när man böjer - utan en massa fransar som ställer till det genom att ständigt missas av franstången och vara allmänt felplacerade!

I övrigt såg jag nyss att jag hade fått VG i förra terminens sista kurs. Översättning B i serbiska. Hurra!! Läste snabbt igenom min lärares kommentarer till alla mina uppgifter. På en av dem hade jag skrivit om Sagan om ringen och skrivit något i stil med att "de råkade ut för en massa olägenheter" (osv osv). Då hade hon skrivit som kommentar att "vi råkade ut för en olägenhet = vi missade bussen, inte vi slogs mot Sauron". Haha, helt min humor! Men egentligen är jag mest intresserad av mitt VG :)

Sedan färgade jag håret i förrgår, med hårfärgen jag köpte på Lidl. Det blev så snyggt, jätterött!!! Jag är så nöjd! Sedan jag klippte mig sist har jag dessutom fått dille på rakt hår. Fram tills nu har jag ju i flera år kört på lockigt, burrigt och trassligt - så som mitt hår är naturligt när det är oborstat, helt enkelt. Men nu borstar jag, borstar, borstar, har i produkter, borstar mer, fönar med paddelborste - i morgon tänkte jag till och med ta en liten vända med plattången. Dels ser ju håret längre ut så (det känns fan som om jag ALDRIG kommer att få det till midjan!!) och dels är det roligt med ombyte (som sagt).

Oj, nu är klockan fan över halv tolv! God natt!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Sauron, en olägenhet... *Skrattar så jag kiknar!*

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Shy.

Ja, det var hysteriskt roligt! :D