GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



31 januari 2009

Samtidigt, och inte.

Jag längtar så till våren!!! Längtar till ommöblering, ominredning och solsken. Vita gardiner i köket. Har insett vad som är nummer ett i min framtida köpelägenhet: RYMD. Rymd. Det skall finnas utrymme, plats för luft. Plats att andas. Ett köksbord omgivet av ingenting. Så man har gott om plats. Sol som strålar in genom fönstren. Ljust och stort. Rymligt. Samma med vardagsrum. Soffa, soffa, fåtölj. Eller soffa, fåtölj, fåtölj. Allt placerat runt ett soffbord - ett kvadratiskt, vitt, stort, slitet; med underhylla, där alla mina coffee table books kan få plats. Jag ÄLSKAR coffee table books. Har nu senast hittat en med reklamaffischer från 40-, 50- och 60-talet för 39:-. Skall beställas snart - i minuter sett.

På måndag eller tisdag skall jag ta tag i en sak. Ringa tandläkaren. Gjorde inte det på hela förra veckan! Blev lite glad i går kväll då jag såg att ett av mina hål har gått tillbaka lite. Man kan ju borsta bort vissa, ni vet. Jag har borstat som en tok. Det är inte borta-borta men fläcken är mindre och ljusare. Sedan skall jag i samma veva ringa vårdcentralen. Det har jag dragit mig för i MÅNADER!! Jag har nämligen ledvärk. Ordentlig, omfattande ledvärk. Ont i varenda led förutom höger handled och vristerna. Axlar, armbågar, knän, höfter. Vänster handled är värst; den gör ont när jag lyfter saker och jag kan varken stödja mig på den eller ens vila hakan i handen. Jag har vääääldigt länge tänkt "Det går väl över snart" och därför, ju längre tiden gått, desto mer dragit mig för att ringa. Men nu har jag insett att det inte verkar gå över. Och i natt drömde jag att jag tränade och jag vill så gärna träna .. men inga vikter kommer att kunna lyftas med dessa leder! Så jag tar tag i det på måndag - så att jag kan börja träna efter nästa lön, i februari.

I övrigt har jag inte så mycket att förtälja. Det kanske jag hade innan jag började detta inlägg - i så fall har jag glömt bort det. Jag längtar efter våren och ljuset och värmen så att jag DÖR. Solsken som strömmar in i sovrummet genom fönstret och balkongdörren när jag vaknar, värmen .. Att kunna gå ut på balkongen och äta frukost i gassande sol (jag har morgonsol i hela min lägenhet).

.. Då kommer vi återigen tillbaka till det här med RYMD; som det är nu måste man dra in magen för att kunna passera skarven bokhylla/säng och sedan nästan gå sidledes för att ta sig fram till balkongen, gående längs med sängens fotända. Jag funderar på att ta ut (läs)fåtöljen ur sovrummet, så att åtminstone sängen får lite mer rymd. Som det är nu är det en halv meter mellan säng och fönster/balkong.

.. Och så är jag och min pojkvän helt värdelösa på att stiga upp. I dag tog det oss fyra timmar. Men fyra timmar av gos och sex och prat och kramar är ju inte dumt. Det är faktiskt ett ganska gott sätt att (inte) stiga upp på.


Och så är jag SÅ JÄVLA GLAD att MARILYN MANSON skall spela på Metaltown i sommar. Åhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vår, sommar och värme och INGEN is! Hatar att cykla nu, det är spårigt och isigt och rent livsfarligt! Jag har beställt (och fått) min eltandborste nu, den är superbra och var billig! 399kr hos siba, BraunPC6000, jag älskar den!
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2002589
Ha en bra helg vännen!! Kram!!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandy.

Åhh, tusen tack för tipset!!!

Ja, vem man än pratar med säger ju alla samma sak: Ingen mer jävla vinter! Undrar hur länge till den skall hålla på egentligen!?!
Buhuhuuuuu :/