GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



27 januari 2009

Bara lite stressad.

I dag har jag tvättat och gjort sådana saker samt druckit en del kaffe. Det är inte därför jag nu känner en viss stress och rastlöshet. Det liksom kryper lite i mig. CSN segar med mitt beslut om tilläggslån, jag måste ringa tandläkaren och boka tid (det kan jag ändå inte göra förrän beslutet har kommit, tack gode gud) och så är jag trött som fan. Tror inte att kroppen vaknade förrän kl. 11 i dag.

Många saker kan göra att man känner sig uppjagad. I mitt fall är det bland annat saker jag inte kan göra särskilt mycket åt just nu. Läget där min bostad befinner sig, som jag fullständigt avskyr. Den långa resan fram och tillbaka varenda förbannade gång jag skall någonstans. Jag vill ha en större lägenhet, med mycket rymd och högt i tak. Jag vill ha slut på ekonomiska bekymmer .. och så läser jag att Kenza tjänar ~150.000:- per månad på att blogga (om ingenting, egentligen). Vill man inte bara skjuta sig själv då!?! Inget alls ont om henne personligen; hon är säkert jättegullig, snäll, rar osv osv. Men hallå, det är ju så mycket pengar!!! Det är mer än tio av mina nettolöner och ~18 studielånsmånader!!!
Sedan vill jag ha sommar .. Vår, åtminstone. Lite VÄRME och LJUS. Det är för mörkt, för molnigt och för kallt. Det går så segt framåt, tycker jag. Och så fort över.

Och så tappade jag bort min ring i dag!!! Min dödskallering. Den är bara borta! Först hade jag den, sedan hade jag den inte .. Bara borta!! Jag har letat överallt, utan resultat. Saknar den massor, den är den enda jag bär .. så jag hoppas att den dyker upp snart.

Aja. Nu skall jag plugga inför morgondagens skola. Är ledig i dag.





Den här muggen köpte jag till Hjärtat i går. I affären sa han att han tyckte att den var jätteful. När vi kom hem till mig fick han den i present. HAHAHA. Sådan är min humor. (Jag hade alltså köpt den innan vi möttes upp.) Köpte även en till mig själv.
(Ursäkta kafferänderna i den. Jag hade kunnat diska den eller redigera innan publicering, men orkade faktiskt varken eller.)





---------
UPT. kl. 20.29



AAAAAAAAAAAAHHHHH, jag hittar inte min ring!!!!!! Jag blir tokig, har letat ÖVERALLT!!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

ey you! låter verkligen som om du har fullt upp, ville bara informera tösen om att jag ska till gbg den 6 februari! Kram Mirran /Ginger_Kid

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Rosie.

Ohh, lovely!! :) Skall kolla i min kalender!
Vet Oskar om det också?

Pusssss