GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



25 januari 2009

Snabbt.

Har egentligen en massa jag vill blogga om, men så orkar jag inte .. Så jag tar det snabbt, i punktform:

  • Tillbringat dagen i liggande läge i dag (bara avbrott nu vid datorn). Hittills har jag pluggat samt läst en del kurslitteratur för skojs skull. Snart skall jag fortsätta med det liggande läget, genom att se på film i soffan.
  • I morgon måste jag ringa tandläkaren. Har, så vitt jag kan se, tre hål och alla tre har jag känt av vid något tillfälle .. de senaste månaderna.
  • I går fick jag $ av min moder för alla $ jag la ut på kurslitteratur i förrgår. Hur lovely är inte det? (Och ännu mer så med tanke på den förestående tandläkaren .. )
  • Min brors julklapp till mig utgjordes av det helt fantastiska påhittet att föra över 500:- till mig varje månad, så länge jag pluggar. Vet inte ifall det "bara" var denna termin eller hela min framtida femåriga pluggtid (Du store tid, i så fall), men det är i alla fall en fantastisk julklapp. Den bästa jag fått denna jul - även om julen nu sedan länge är över.
  • Jag tycker inte längre om restaurangen La Gondola på Avenyen (ja, det stavas faktiskt så) här i Göteborg. Otrevlig personal, hutlösa priser, smaklös mat och tydligen är det fysiskt omöjligt att byta ut pommes frites (som man ändå skulle ha kastat och som skulle ha tillretts helt i onödan) mot en sallad .. Det slutade med att jag inte fick några pommes frites, men salladen fick jag betala för ändå .. Jag och Hjärtat räknade sedan ut att den "mixade salladen", dvs de där tre tärningarna tomat, några blad grönsallad och några matskedar dressing, gick på 80:-. 80:-!!
  • Jag har världens bästa pojkvän. Min mor och bror älskade honom. De (vi) träffades för första gången i går; det var då vi var på La Gondola. Och jag älskar honom ännu mer nu och inser hur underbar han är .. och för första gången har polletten nu trillat ner på riktigt; att han älskar mig, hur mycket han älskar mig och att det liksom är VI. Att det här är på riktigt!!
  • Jag tänker skaffa en eltandborste. Jag måste. (Och abonnemangstandvård.) Just nu står valet mellan en billig (328:-) från Philips som fått dåliga recensioner och en dyr (895:-) från Braun som fått bra recensioner. En recension var på sidan de säljs, I might add. Valet hade varit enkelt (= den dyra) om det inte hade varit så att jag egentligen inte har särskilt mycket $ över; detta känns mest akut tack vare tandproblemen ovan.
  • Jag längtar till skolan i morgon!!!
  • Nu skall jag se på film.

Tschüss!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska också köpa en eltandborste, har haft en i flera år och använder den i perioder, men när jag skulle använda den för några veckor sedan var den helt död.. Och jag har abbonemang hos folktandvården 69 kr/månad, galet billigt!!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Sandy.

Ja, det var billigt! Hoppas att jag hamnar i samma billiga kategori, annars känns det som att det knappt är värt det!
Fast det är det väl kanske ändå ..

Anonym sa...

Din bror är smart och verkar veta av egen erfarenhet vad en student behöver för den där extra motivationen!

Anonym sa...

Men vad roligt att det gick så bra i lördags, så glad för dig! och så tycker jag det är fasligt tråkigt att jag inte hann träffa pojkvännen, för jag är väldigt nyfiken på honom! Så det så!

Hoppas det går bra hos tandläkaren o allt också och att filmen var bra och att skoldagen blir kanon. Och så ska jag skriva ett mail till dig när jag får ork för jag har lite updates! Puss och kram!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Hehe, ja, verkligen!! :D

Mint.

Du får helt enkelt komma hem till Göteborg igen!!!!!!!

Har fått ditt mejl! Skall försöka svara så snart jag kan. Tusen pussar!

Anonym sa...

Senaste gången La Gondola var något att ha var anno 1990. På den tiden fick man stans bästa Filet Mignon Black and White till vettigt pris. Att stället ens har överlevt till nu är en gåta större än Atlantis.

-Mordekai