GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



7 januari 2009

Blogga om vad?

Jag har känt mig aningen irriterad på min blogg de senaste dagarna. Småpurken. Jag förstår liksom inte riktigt vad jag skulle ha att blogga om längre. Jag har blivit så himla privat det här senaste halvåret och det är en massa saker jag inte vill prata om (eller i detta fall, skriva). Jag vill inte berätta något alls om min pojkvän, inte mycket om mig privat och vissa saker som händer (och hänt) - ibland med och på grund av andra människor, ibland inte - och jag skulle aldrig (bevare mig väl) vilja avslöja något om mitt sexliv eller mina privata problem och skeenden jag inte kan rå över men oroar mig för.
Jag har helt enkelt bara bajs och skit att skriva om just nu. Ytligheter, meningslösheter och/eller bagateller. Dessutom jobbar jag ju fortfarande (fem nätter kvar, fem nätter kvar), vilket dels leder in mig på (fler) jobbhatinlägg och dels hindrar mig från att ha ett riktigt liv med social samvaro. Jag träffar liksom några få människor en del och resten av tiden träffar jag ingen alls. Och de skall inte vara med i bloggen och jag kan väl inte skriva om varenda fika jag tar? Och jag är ständigt trött - vilket jag förstås "aldrig" har bloggat om tidigare ..

Får se. Det ändrar sig kanske efter att jag börjat plugga. Det var en annan sak för några år sedan, när man hade en av de mest lästa och kommenterade bloggarna och fick blogga gratis på blogg.se. Det var jätteskoj! Fast då var jag inte alls så här privat som nu och hade miljoner ton bloggskrivlust. Kan ju vara det som är skillnaden ;) Fick gratis fram till år 2010; då kändes det som evigheter dit, men nu är det ju nästa år! Då är det tänkt att jag skall söka till språkkonsult i Umeå. Tänk, hade man vetat det då!!

Nästa vecka slutar jag jobbet, FATTA!!!! Det skall bli så jävla grymt. Jag har bestämt mig för att slå på stort vad gäller att fira min skolgångs början och köpa mig allt jag känner att jag vill ha och behöver inför den. Smink, krämer, parfymer, läppstift, nagellack, böcker .. Blev så trött av att försöka bestämma vad jag kunde och inte kunde få köpa. Precis som det varit i resten av ens liv, liksom - begränsningar och "inte råd" .. Så jävla tråkigt!!! Nu, om någon gång, skall det väl få vara lite extra!? Som en övning i sedan i livet, när jag är klar med skolan och har en bra lön och bor där jag vill (Vasastan, till exempel) och kan köpa mig saker (tillräckligt) fritt.

I natt hade jag en helt fruktansvärd natt. Jag fantiserade om att strypa en *beep* (sätt in valfritt argt epitet för "en på alla sätt fruktansvärt jobbig kvinna") och slå henne med bäckenet. (Ni får ta den meningen med en stor nypa salt. Hon klarade sig.) Jag var så trött när jag kom hem att jag .. att jag var jävligt trött, helt enkelt. Måtte jag inte få en till sådan natt!

Nu skall jag nog gå leka med smink lite grann. Eller se på film.

(Ni ser, ingenting att blogga om.
)


PS. E&Mint: Svar på era mejl kommer om ett par dagar! Förlåt, men jag är så trött just nu. DS.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Söt. Inte känn dig stressad att svara mig inte, ingen fara alls. Jag vet hur det är att vara trött :) Hoppas nästa natt blir bättre! KRAM!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Darling!!
Keep in mind att jag tänker på dig! Hela tiden!!! :/

Pusspusskraaaam!!!

Anonym sa...

Men hjärtat, det behöver du inte göra. Tänk på mig ibland, några gånger om dan, det räcker. Jag är inte så krävande :) Jobbandet igår gick faktiskt bra, men jag jobba bara 3,5 h. Jag tänkte som så, man ska sluta när det är på topp. Och idag går jag nog in ungefär lika länge, jo. Jag tar små steg!

Pussar & Kramar. Jag saknar dig och dagslånga samtal i din soffa :D

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Du bestämmer inte vad jag skall tänka på!! ;) ;)

Vad skönt att det gick bra, ändå! Det kanske ÄR på väg att bli bättre?
Nåja. Mer om allt i mejlet, inte i mitt kommentarsfält. Och så skall vi ju höras, jue! Nästa vecka!!! (Och det är ingen fråga - ifall du inte fattade det på avsaknaden av frågetecken.)

Jag är ledig måndag och tisdag. Neej, nu ljög jag! Jag går av på onsdag och är ledig torsdag och fredag.

Och så saknar jag dig med, för fasen! Funderar .. på varför inte alla länder i världen kunde utgöras av bara Sverige ..