GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



8 januari 2009

Zzzzzzzzzzzzz

Fan, det är så typiskt: så fort jag säger något, blir det alltid helt tvärtom. Sitter på jobbet och drabbades av bloggskrivlust. Sitter och väntar på Annis, som skall jobba nu på morgonen; så det blir nog inte långt, detta.
Nu är det bara fyra nätter kvar - snart. 42 min och fyra nätter kvar. Det känns jättekonstigt .. ett litet limbo. Det är fortfarande lite för många nätter för att man skall kunna börja gå på moln ordentligt, men samtidigt är det ju BARA FYRA. Hujeda mig! Underbart!!!!!!!!!

Det har inte varit en hemsk natt i natt. Men jag är galet trött. Sömnig. Vill hem. När jag kommer hem skall jag ta av sminket, duscha och lägga mig. Alla år fram till förra veckan har jag kommit hem och satt mig vid datorn .. Men att jag duschar och så i tjugo minuter och sedan lägger mig är bra mycket mer vettigt än att sitta vid datorn till nio!

I dag skall jag klippa mig. Har inte gjort det på 3.5 månader; det blev så när jag bokade om tiden jag hade i december. Och det behövs! Det är mest slitet och lite krusigt; inte så mycket spruckna toppar eller så. Och det skall bli så skönt att få det gjort, för att då kan jag sedan färga håret! I morgon! Det är det jag mest ser fram emot; dels för att min utväxt är monstruös (nåja) och dels för att min vanliga frisör - Frida, som varit min frisör i tre år - är borta och jag skall till en ny som jag inte alls vet hur hon är, förutom att det är Frida som rekommenderade henne till mig. Men ändå - ingen kan vara riktigt lika bra. Dessutom kände jag ju henne och jag har faktiskt ingen större lust på att lägga tre år till på att lära känna en ny. Får se, förhoppningsvis kommer hon tillbaka!

Oj, nu måste jag sluta! Hej!

Inga kommentarer: