GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



15 februari 2009

Det skaver ..

Det är lite så där .. det skaver. Lite överallt. Jag försöker tänka ut vad och varför, men jag vet inte. Jag och Hjärtat skaver lite på varandra, jag skaver på mig själv, på vädret och på min lägenhet. Har möblerat om lite, börjat med att gå ut och gå, funderat över vår relation .. Ingen av oss vet varför vi varit retliga.

För min del är det tre saker som generellt är jobbiga: vädret, min kropp och min ekonomi. Att vädret kan påverka en så mycket!! Men vad fan, det är för kallt för att man skall kunna ha på sig fina kläder och skor; allt är bara bylta, bylta, bylta. Jävla skit!!!
Jag har pengaångest och tänker att jag egentligen borde messa Annis och säga att jag behöver jobba - så jag får in ett par tusenlappar och därmed lite marginal, lite utrymme att andas. Men bara tanken på att vara på väg till bussen på väg till jobbet, bär mig emot. Usch!! Inte för att jag är lat, utan för att jag är så trött på det där nattjobbandet och egentligen inte vill dit. Inte vill tillbaka. Men, men .. Annis, jag behöver jobba!
Vad gäller min kropp är situationen något paradoxal: Förut orkade jag inte träna, men kunde. Nu vill jag, men kan inte. Väntar på min läkartid nu på torsdag. Har ännu ont i lederna.

Snart har jag tenta och i dag har jag en skoluppgift. Jag skall åka till stan och tjuvlyssna på folk. Så jävla kul .. INTE!!! Min lärare må tycka att det är kul att tjuvlyssna på folk för att analysera hur de samtalar, vem som uttrycker sig när, hur länge den har ordet, vem som dominerar samtalet och på vilket sätt, men jag tycker inte att det är kul. Inte alls!! Samtalsanalys är inte alls min grej, jag vill hålla på med grammatik och korrekturläsning!! Satan. Fast i dag skall jag inte göra en sådan uppgift som ovan, i dag skall jag tjuvlyssna på hur folk hälsar på varandra. Skall sätta mig på ett café och uggla. Så jävla tråkigt, det med!!!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!
Vill du jobba så kan vi nog lösa det jag SAKNAR dej PU´SS O KRAM

Anonym sa...

Jag tycker det är lite spooky med folk som aktivt avlyssnar andras samtal i smyg. Kan du inte fejka det genom att din kille och någon av hans polare dircker kaffe och låtsas spela lite olika stereotyper? :)

Nyckeln till studentekonomin är att skära kostnader, byt till en mindre och billigare lägenhet och prata mindre i mobilen? Och framför allt ha järnkoll på vart pengarna tar vägen!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Annis.

Vill och vill, jag måste! :)
Tack, vad bra! Saknar dig med!!!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

DTK.

Tro mig, jag skulle heller inte tycka att det vore kul! Och inkräktande, det tycker jag med!
Fast i dag var det som sagt bara vem som hälsar först i en given situation och jag blev klar ganska snabbt. Skall renskriva nu.

Jag har bra koll på mina kostnader, men det är så att mina kostnader äter upp största delen av min ekonomi. Typ hundralappar kvar efteråt :( Jag pratar inte mycket i mobilen (200:-/månad) och min förortslägenhet är ju billig (3700:-). I dag skickade jag ett personligt brev om att gå ur a-kassan och jag sätter upp en budget varenda månad! Så det är som det är! Ser på så sätt fram emot sommaren, då skall jag se till att spara så mycket pengar det går!