GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



15 februari 2009

Småångest fortfarande ..

Jag dväljs fortfarande i ångest. Är liksom passiv och apatisk och får ingenting gjort. Det är segt, allt är segt och tråkigt. Vädret är färglöst, jag är färglös och blä-ig, jag har tråkiga uppgifter jag måste göra och slösurfandet jag sysselsätter mig med istället spär bara på min irritation. Har funderat lite om det inte är PMS jag har, men har ännu inte kollat upp exakt mensdatum .. Det skulle kunna vara det, slutade ju med mina p-piller för någon månad sedan och det stämmer när jag räknar på ett ungefär ..

Men, men, hur det än är med den saken är jag uttråkad och irriterad och något så jävla blasé och "skavig" och missnöjd med saker och ting. Nåja, får väl ta tag i att renskriva den där jävla uppgiften, så att jag sedan med gott samvete kan ta tag i att flytta bokhyllor .. så jag kommer lite längre med min ommöblering! Senare skall jag se på DVD-box eller läsa .. och äta.
Så jävla tråkigt, allt!!! Kan det bli vår och varmare snart, så att man kan ge sig ut på soliga, sköna promenader och joggningturer? Att röra på sig ger endorfiner som hjälper mot ett helt gäng negativa känslor ..
Sammanfattning: vår, promenader, träning och spikmatta.


Inga kommentarer: