GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



16 februari 2009

Puh!

I sedvanlig ordning klev jag upp kl. 05 i morse. Sedan har jag varit i skolan, ätit lunch med Hjärtat, kommit hem, donat, varit ute och gått en timme i snöfall och (för kall) kyla, kommit hem, ätit, frusit och nu senast har jag i säkert över två timmar suttit framför Adlibris och Bokus förhandsbeställningsbara bokreor och valt och jämfört och valt. Inte för att utbudet varit stort för mig (fast utbudet är enormt stort i sig, jo, jo), utan för att pengarna är så få!! Men jag fick i alla fall till nio böcker och .. ehh .. spräckte min tänkta budget lite. (Som från början i och för sig låg på 0:-.). Men, men, de dagarna jag eventuellt inte har råd med mat, får jag läsa istället!

.. eller äta någon bok.

(Förlåt, min käraste Läkarvän; dels kunde jag inte hålla mig och dels har jag första tentan bara dagar efter vår tänkta kövaka .. :( )

Nu skall jag duscha och sedan börja röra mig mot sängen. Lika bra att sätta igång; vid 26 års ålder har jag i alla fall lärt mig så mycket om mig själv som att vissa saker tar tid när jag skall göra dem ..

God natt!

PS. Över hälften av böckerna handlade i någon form om svenska språket som ämne. Så, nu behöver ingen undra ihjäl sig! DS.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa sättet att undvika frestelsen är som bekant att falla för den. Det är lugnt, men nästa år så! då du!!! Själv har jag spanat in ca 30 böcker som jag "bara måste ha". Måste ha precis lika mycket som Blondin-Bella måste ha... eh... ja... där pajade min anologi. Vad vill hon egentligen?!

Kram iaf :D

/Jonas

Anonym sa...

Hej min söta vän! Jag undrar förstås ihjäl mig här ändå, vad handlade resten av böckerna om då? ;)

Jag är världens lyckligaste! Efter 100 sidospår på internet idag snubblade jag plötsligt över informationen att bland de roligaste komikerna jag vet kommer till CUPERTINO i mars! Det är en improv-show med komiker från Whose line is it anyway? (som var en alldeles underbart rolig tv-show).. De är ute på en liten turné och deras enda stopp i Kalifornien är i Cupertino!! Kan du förstå detta? Vad är oddsen? Cupertino är en håla.. Och oddsen för att jag snubblar över denna informationen i tid också? Du anar inte vad jag är till mig här idag. Upp med VISA-kortet och nu har vi två biljetter till den tjugonde mars.... DET KOMMER BLI SÅ BRA!!! Det är verkligen helt otroligt. Weeeeeeeeeeee! Behövde bara skrika av mig lite, jag är så glad. Jag måste försöka ringa dig snart, jag har så mycket att berätta känner jag. Any day now, any day ;) Kramkramkram på dig och sköt om dig riktigt mycket raring!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Jonas.

Var det inte Mae West som sa något om att falla för alla frestelser eller något liknande? :P

BB vill tjäna pengar, darling! Så klart :)

Tusen kramar!

Mint.

Jag kan lägga upp en lista, om du vill :)
Vad roligt för dig med den där komikern! Vem är det? Det är så där, vet du; vissa saker är bara meant to be!!
Massa, massa kramar!!