GÅ UT I VÄRLDEN. ARBETA SOM OM PENGAR INTE HAR NÅGON
BETYDELSE, SJUNG SOM OM INGEN LYSSNAR, DANSA SOM OM INGEN
TITTAR OCH ÄLSKA SOM OM DU ALDRIG BLIVIT SÅRAD.



19 februari 2009

Usch ..

Jag är så himla ledsen i dag och vill egentligen bara gråta. Vet inte riktigt varför. Är utöver det så himla trött och orolig samt känner att jag avskyr mig själv. Har trillat in i en sådan spiral av negativa tankar att .. Ja ..
Skall till läkaren snart för min ledvärk och jag är både och vad gäller det - både att det inte kommer att vara någonting och att det kommer att vara något allvarligt och att läkaren kanske kommer att vara skit. Det är ju inte så PK att säga så här, men jag hoppas få en läkare som kan prata och förstå svenska ordentligt. Majoriteten av läkarna i Sverige har tydligen utländsk examen (vilket ju inte behöver innebära att de har invandrat hit, det kan ju lika väl vara svenska läkare som pluggat i Danmark eller någon annanstans), men jag har väl inte alltför stor nytta av deras diplom om jag känner att de inte kan förstå vad jag säger eller vice versa.
Dessutom har jag andra problem med min kropp just nu (som har samband med det där cellprovet jag gjorde, ni vet) som jag är jätteorolig och ledsen över. Men det tar jag kanske någon annan gång.

Men detta sagt, tar jag min ledsna och gråtfärdiga kropp och åker. (Usch, varför, varför?)

Godkänner alla kommentarer senare.


------
kl. 11.40


Är hemma från läkaren nu, som inte kunde säga något, hon tyckte bara att det var diffust. Och det är det ju. Skall få en remiss; hon var dock inte säker på ifall jag skulle till reumatologen eller ortopeden, samt att hon sa att värken kanske var något jag helt enkelt skulle få leva med. Och att jag hade överrörliga leder. De tog sex rör med blod för nio olika prover.
Nu skall jag bara äta lunch snabbt och sedan sätta mig på bussen för att åka till uni och tentaplugga med några andra. Tenta nästa fredag. Den där vilja gråta-känslan går inte över; så fort jag pratar med min pojkvän (två gånger hittills i dag) rinner tårarna och jag känner mig jätteledsen men jag vet inte varför.


10 kommentarer:

Anonym sa...

Urk! Låter inte kul!
Tänker på dig!
Varma kramar!

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Shy.

Tack, vad rar du är! Puss!

Anonym sa...

Hjärtat då, önskar det fanns något jag kunde göra för dig :(

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Mint.

Tack, darling, men jag vet inte om det FINNS så mycket att göra. Jag är väl helt enkelt i lite obalans just nu :/

Anonym sa...

Jag förstår det gumman, tänker på dig i alla fall..

Anonym sa...

Gumman, tänker på dig. Den ledsnakänslan är så jobbig, skönt att bli remitterad i alla fall så att läkaren inte avfärdade dina symtom. Massor med kramar!!

Anonym sa...

Låter tråkigt men fokusera på pluggandet så tränger det undan en del av tvivlen? Att ha för mycket tid att tänka på problemen i livet är ofta inte bra.

Få människor är 100% fysiologiskt perfekta men det går att leva lyckligt ändå :)

Anonym sa...

Usch! Det är skitjobbigt att må så där. Hoppas att det går över snart så du får vara glad igen!
*bamsetröstkram*

Anonym sa...

Hej vännen!
Tänker på dig..

Kram

APOCALYPTIC PUSSY, sa...

Tusen tack ni allihopa, vad rara ni är!!! Tack, tack, tack för all omtanke!! <3 <3 <3